خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مراغه خبر داد:

باند سارقان 70 فقره سرقت در مرند در دام پلیس

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۳۷

فرمانده انتظامی مراغه از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ کاظم دهقانی در تشریح دستگیری پنج نفر سارق و مالخر حرفه‌ای خودرو، لوازم داخل خودرو، موتور سیکلت و سیم کابل برق گفت: در پی افزایش سرقت خودرو، لوازم داخل خودرو، موتورسیکلت و سیم برق در حوزه شهرستان مرند، مأموران پلیس آگاهی شهرستان تحقیقات گسترده خود را در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی و اخذ نیابت قضایی سرانجام پس از چندین روز تلاش شبانه روزی موفق شدند اعضای اصلی این باند را شناسایی و طی چند عملیات موفق پلیسی سه سارق حرفه‌ای و دو مالخر را دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به 20 فقره سرقت خودرو، 10فقره سرقت موتور سیکلت و 40 فقره سرقت سیم کابل، لوازم داخل خودرو و سایر موارد اعتراف کرده و این متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهقانی خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم در برابر مجرمان از حضور مقتدرانه پلیس هم کارآمدتر است و به همین دلیل لازم است.

سرهنگ اللهوردیان رئیس پلیس مراغه در تشریح شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از خانه باغ ها و اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی سارقان، در عملیاتی غافلگیرکننده موفق به دستگیری اعضا این باند ۳ نفره شدند.

اللهوردیان اضافه کرد: در این عملیات مقادیر زیادی انواع اموال مسرقه از جمله انواع پمپ های آب، سمپاش های کشاورزی، دینام، سیم و کابل، کپسول های گاز و پیک نیک، سماورهای نفتی و ذغالی، بیل، بیلچه و فرغون کشف و ضبط شد.

وی گفت: براساس برآورد کارشناسی، ارزش اموال مسروقه کشف شده حدود ۱.۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه کشف شده پس از شناسایی تحویل صاحبان آنها خواهد شد افزود: از مال باختگان دعوت می شود برای شناسایی و دریافت اموال سرقت شده خود، به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به رغم هشدارهای پلیسی، متاسفانه مال باختگان در حفظ و حراست از اموال خود در خانه باغ ها و اماکن خصوصی و عمل به هشدارهای پلیسی کوتاهی می کنند.

اللهوردیان با تاکید بر لزوم رعایت موازین ایمنی برای پیشگیری از سرقت اضافه کرد: شهروندان از قرار دادن اموال و اشیای قیمتی و ارزشمند خود در زمان عدم حضور در خانه باغ‌ها به ویژه در فصول سرد سال خودداری کرده و این اماکن را به دوربین های مدار بسته، قفل و حفاظ های ایمنی مجهز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز