خبرگزاری کار ایران

در واحدهای کارگری استان البرز؛

آغاز مرحله دوم طرح شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۳۴

رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز از آغاز مرحله دوم طرح کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید (کاج) در واحدهای کارگری استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرضیه فهمیده در اولین نشست اجرای طرح کاج  در سالجاری که در این اداره کل با حضور نمایندگان کارفرمایان واحدهای تولیدی وصنعتی استان برگزار شد از آغاز مرحله دوم طرح کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید(کاج) در استان البرز و در واحدهای تولیدی خبر داد.

رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون کار استان در این نشست که با حضور نمایندگان 32 شرکت بالای 50 تا 500 نفر استان برگزار شد اجرای مرحله دوم طرح کاج را گامی برای پیشگیری و کاهش از آسیب‌های اجتماعی دانست وگفت : هدف راهبردی این برنامه کاهش شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید به میزان25درصددر 5 سال نسبت به سال پایه بوده است که از طریق اجرای برنامه های ارتقاء سلامت در محیط کار عملی می شود

وی بیان داشت: کارگران نیروهای مولد جامعه هستند و ارتقاء سلامت آنان باعث افزایش بهره‌وری و بهبود سلامت جامعه می‌شود، از این‌رو طرح «کاج» جهت بهبود شاخص‌های سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کارگران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فهمیده اجرای مرحله دوم طرح کاج را گامی در راستای پیشگیری و کاهش از آسیب های اجتماعی استان در محیطهای کار وتولید دانست و بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.

رئیس امور اجتماعی اداره کل کار البرز با تشریح مفاد این طرح در راستای پیشگیری از اعتیاد کارگران بیان کرد: آموزش و ترویج سبک زندگی، اعطای تسهیلات، مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی و حرکت به سمت کارفرمای سلامت‌محور، سه بسته اجرایی و خدمتی طرح کاج برای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری است که مرحله دوم آن در استان البرز در سالجاری با همکاری حوزه امور اجتماعی این اداره کل و کارفرمایان استان اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد : این طرح، شامل سه بسته خدمتی با عنوان مجموعه آموزش و ترویج سبک زندگی سالم، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی ،روانی و اجتماعی با الگوی برنامه همیار کارکنان در خانه های بهداشت کارگری و اعتباربخشی و  رتبه‌بندی و معرفی کارفرمایان سلامت‌محور می شود و به‌منظور افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع، اجرا می‌شود.

فهمیده اظهار امیدواری کرد با اجرای مرحله دوم طرح کاج؛ استان شاهد نتایج ارزشمندی در پیشگیری و ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه کار و تولید باشد.

در ادامه این جلسه مدرس حوزه امور اجتماعی در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد  با نمایش فیلم و پاورپوینت آموزشی در راستای اجرای گام دوم طرح کاج مواردی را تشریح و بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز