خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اعلام کرد:

لزوم استقبال مسئولان از ارتباط با رسانه‌ها/ اطلاع رسانی شفاف و به موقع انتظار جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۵۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت، ‌اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی اظهار داشت: دشمن در جنگ با نظام موفق نشد و در جنگ اقتصادی و فرهنگی هم باید موفق باشیم و اجازه ندهیم ضربه بزنند و هر اقدامی که در استان صورت می گیرد باید پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشد.

فردی با تاکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت، ‌اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی، وظیفه شورای اطلاع‌رسانی را انسجام‌بخشی و جهت دهی به گردش اطلاعات در استان دانست و افزود: باید ضمن تقویت روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها،‌ از تشتت در اطلاع‌رسانی دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی واجتماعی استاندار البرز  با اشاره به بخشی از وظایف این شورا نیز گفت: سیاستگذاری هماهنگی ادارات و سازمان‌ها برای اطلاع رسانی از جمله اقدامات شورا بوده تا سیاست‌های کلان دولت برای آشنایی مردم با فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر موارد مشابه پیاده سازی شود.

وی افزود: برای برگزاری منظم و اثربخش جلسات و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده ضروری است که دبیر شورا با ایجاد دبیرخانه‌ کارآمد، ساز و کارهای لازم را برای این امر تمهید نماید.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار البرز بابیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمن فضای یاس و ناامیدی را پمپاژ کند، گفت: در این شرایط امید آفرینی وظیفه شورای اطلاع‌رسانی استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور هستند لذا بر این اساس شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و وظیفه ما امیدآفرینی است و برای این امر باید اخبار موثقی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد برای مردم تشریح شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار البرز بابیان اینکه اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف انجام شده ولی اطلاع‌رسانی مناسبی پیرامون آن ها  انجام‌نشده است، ابراز داشت: امروز ذائقه مخاطبان تغییر کرده و نوع رسانه و شیوه اطلاع‌رسانی نیز متناسب با آن می‌بایست تغییر یابد.

فردی بابیان اینکه در ابلاغ شیوه نامه جدید شورای اطلاع رسانی  دستگاه‌های اجرایی باید با خبرنگاران ارتباط داشته باشند و در این خصوص ارتباط با رسانه‌ها همچون صداوسیما، نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری باید موردتوجه مدیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ کمیته‌ها و تشکیل جلسات می‌بایست اتاق فکر اطلاع‌رسانی نیز ایجاد شود، افزود: چهار کمیته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی بعد از ابلاغ جلسات خود را تشکیل داده و طبق ضوابط، دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی اقدامات خود را برای جلسات آتی ارائه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز در این نشست گفت: اگر اطلاعات شفاف و واقعی از دستگاه های اجرایی در شورای اطلاع رسانی بدست آید، این شورا با تبیین و تحلیل محتوا می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش محوری در توسعه و استفاده از ظرفیت های استان داشته باشد.

نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی در چارچوب سیاست‌های کلی کشور، راهبردها و رویکردهای دولت، ‌سیاست‌گذاری و تبیین خط مشی اطلاع‌رسانی از عملکرد و دستاوردهای حوزه‌های مختلف، تدوین و ترسیم جهت‌گیری اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی جهت پاسخگویی به افکار عمومی در رسانه‌ها با انعکاس شفاف عملکردها،‌تشکیل اتاق‌های فکر،‌ متناسب با وظایف و ماموریت‌های شورا و نیازهای نوپدید در عرصه مدیریت افکار عمومی و ساماندهی گردش اطلاعات  از جمله وظایف شورای اطلاع رسانی استان البرز است.

شورای اطلاع رسانی البرز با رویکرد جدید در راستای اطلاع رسانی دقیق و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به دبیری ارشاد اسلامی در البرز آغاز به کار کرد.

پیش از این دبیری شورای اطلاع‌رسانی استان‌های کشور بر عهده روابط عمومی و اموربین الملل استانداری‌ها بود که در ساختار جدید این دبیری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها واگذار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی نیز همسو با این دستورالعمل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان منصوب کرد و دستور راه اندازی دبیر خانه، تشکیل منظم جلسه و رصد فضای مجازی داد و گزارش و تحلیل مناسب وضعیت اطلاع رسانی استان را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز