خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین:

هدایای نقدی و غیر نقدی در انتخابات غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۶۹۹

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان قزوین گفت: دادن هدیه نقدی و غیرنقدی در انتخابات از سوی کاندیدا به هرشکل و عنوان غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صفری در بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قزوین اظهار کرد: هدیه‌های نقدی و غیر نقدی در انتخابات به هر شکل خیرخواهانه و تحت هر عنوان غیر قانونی و مصداق رفتار مجرمانه است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان افزود: کسانی که برای ثبت نام در انتخابات به سمت و سوی رفتار‌های نمایشی رفتند مرتکب تخلف شده اند.

به گفته صفری، افرادی هم که بادادن شام و ناهار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم رای می‌خرند رفتارشان مجرمانه است.

وی ادامه داد: آن‌هایی که چه پیش و چه در زمان ثبت نام به سمت و سوی رفتار‌های نمایشی رفتند و به هر دلیلی خواستند از فضای ثبت نام برای تبلیغ استفاده کنند دچار خطا و تخلف شده اند و اگر این رفتار و تذکر‌ها و اخطار‌ها ادامه یابد بر اساس نقض قانون مکرر و مستمر می‌توان از آن عدم التزام به قانون اساسی را نتیجه گرفت.

این مسئول عنوان کرد: از امروز تا آغاز شروع تبلیغات انجام فعالیت تبلیغاتی ممنوع است و درصورت بروز این پدیده تخلف رخ می‌دهد

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین ادامه داد: قانون یک بازه زمانی برای تبلیغات در نظر گرفته و خارج از آن غیر مجاز است.

صفری بیان کرد: نماینده‌های فعلی هم پس از ثبت نام جزء کاندیدا‌ها به شمار می‌روند و با آن‌ها مانند سایر داوطلبان برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه افرادی که به قانون احترام نمی‌گذارند به حقوق مردم احترام نخواهند گذاشت گفت: کسانی که منشور اخلاق انتخاباتی را امضا کرده اند زمانی که خارج از مکان ثبت نام، خلاف منشور عمل می‌کنند اگر نماینده هم شوند به حقوق مردم احترام نخواهند گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه به برخی از داوطلبان تذکر و اخطار داده شده است گفت: اگراز داوطلبی مستندات داشته باشیم هم در برسی صلاحیت و هم در تعیین صحت انتخابات مورد نظر قرار خواهد گرفت.

صفری درباره اعلام رد صلاحیت افراد هم گفت: اعلام رد صلاحیت افراد به صورت شرعی و قانونی ممنوع است و علت به صورت کتبی، شفاف و با مستندات به فرد اعلام خواهد شد.

این مسئول درپاسخ به این سوال که نخبگان این دوره داوطلب نشده اند افزود: افراد نخبه این دوره ثبت نام کرده اند، اما تعداد نام نویسی‌ها زیاد است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان علت ثبت نام زیاد افراد را نقص قانون بیان و تاکید کرد: شورای نگهبان به این قانون اعتراض دارد، اما خود را موظف به اجرای آن می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: قانون برای کسانی که شرایط حداقلی هم ندارند بازدارنده نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز