خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین بیان کرد:

انتقال پسماند صنعتی ۱۵۰ واحد تولیدی به سایت محمدآباد/ دستگاه پرس زباله‌های خشک خاک می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۸۲۹

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر پسماند صنعتی ۱۵۰ واحد تولیدی به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون عمرانی استانداری قزوین روز سه‌شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی با بیان این مطلب، اظهار داشت: اکنون پسماند صنعتی ۱۵۰ واحد تولیدی به سایت محمدآباد منتقل می‌شود درحالی‌ که اگر برای این مسئله راه‌حلی اندیشیده نشود در آینده با مشکل روبرو می‌شویم.

علی فرخزاد با اشاره به اینکه ما در کارگروه پسماند اقداماتی را انجام داده‌ایم که این اقدامات در هیچ استان دیگری انجام‌نشده است، افزود: در گذشته شهرداری‌ها موظف به دفن زباله‌ها بودند؛ این در حالی است که امروز تقریبا تمام پسماندهای شهری به‌صورت یکپارچه و در سایت محمدآباد دفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان قزوین ۶۰۰ روستا دارد و از این تعداد پسماند ۱۹۰ روستا نیز در سایت محمدآباد دفع می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها پسماند پنج شهر کوچک به علت مشکل مسافت و مسیر صعب‌العبور در همان شهرها دفع می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه هر استان موظف به جمع‌آوری نوعی خاص از پسماندها است و به همین سبب درگذشته پسماندهای عفونی و بهداشتی استان‌های هم‌جوار به قزوین منتقل می‌شد،گفت: از ابتدای امسال مصوب شد که پسماندهای استان‌های دیگر وارد استان قزوین نشود.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین در کارگروه قبلی متعهد شد که در خصوص تفکیک زباله از مبدأ فرهنگ‌سازی کرده و در مورد شیرابه‌های حاصل از زباله‌ها نیز برنامه‌ریزی کند،گفت: متأسفانه امروز شاهد تفکیک زباله در خود مجموعه هستیم و بهتر است شهرداری بیش از گذشته به تعهدات خود عمل نماید.

وی تصریح کرد: متاسفانه دو سال گذشته، دستگاهی برای پرس زباله‌های خشک با هزینه ۲ میلیارد تومانی خریداری شد درحالی‌ که زباله‌های ما تَر هستند و این دستگاه گران که با بودجه بیت‌المال خریداری‌شده بدون استفاده در گوشه‌ای خاک می‌خورد و هنوز مشخص نیست چه کسی و با چه هدفی این دستگاه را خریده است.

فرخزاد افزود: در یک مقطع زمانی چهارماهه این سایت جهت حمل زباله‌های کارخانه‌ها پلمپ شد و متاسفانه پیامدهای بدی را در حوزه محیط‌زیست برجای گذاشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: طی زمانی که  این سایت بسته‌ شده بود کارخانه‌ها ضایعات و پسماند خود را به دامنه کوه‌ها منتقل می‌کردند که این امر موجب آلودگی محیط‌زیست و سفره‌های زیرزمینی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی سایت محمدآباد ممکن است مشکلات زیست محیطی را برای استان ایجاد کند، تصریح کرد: مکان‌هایی در شهرستان بوئین‌زهرا و تاکستان پیشنهاد شده تا در صورت تعطیلی این سایت، پسماندها به آنجا منتقل شود.

فرخزاد در پایان افزود: با بررسی‌های انجام‌شده دریافتیم که خطر نفوذ به آب‌های زیرزمینی وجود دارد به همین سبب ضروری است که محیط‌زیست یک مکان از این سه منطقه را برای دفن پسماند به ما معرفی کند.پ

سایت پردازش و دفع زباله محمد آباد سال ۹۲ از سوی شهرداری قزوین با هدف دفع پسماند راه اندازی شد و قرار بود تا ۲۰ سال با ورود روزانه ۲۵۰ تن زباله به فعالیت بپردازد.

اما طی سال های اخیر با ورود روزانه بیش از ۷۰۰ تن پسماند به این مجموعه، ظرفیت سایت محمدآباد را در معرض اتمام قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز