خبرگزاری کار ایران

نوبخت خبر داد:

ایجاد ۲۹ هزار فرصت شغلی در استان یزد/ تمامی تعهدات دولت تا پایان سال 99 اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۴۱

معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه گفت: با استفاده از کمک های صندوق توسعه ملی بیش از ۲۹ هزار فرصت شغلی برای استان یزد ایجاد خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به استان یزد طی سه سال دولت یازدهم اختصاص پیدا کرد و در دولت دوم تدبیر و امید بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های دور اول سفر دولت تدبیر و امید به استان تمامی اعتبارات تزریق شده اما تکمیل و بهره برداری نشده است ادامه داد: در سفر قبلی، 46 پروژه با اعتبار 970 میلیارد تومان اعتبار برای یزد در نظر گرفته شد که هنوز پروژه‌ها به تکمیل نشده و برای تکمیل آن 37 میلیارد تومان نیاز است که دولت خود را موظف به پرداخت این میزان اعتبار می داند و پرداخت خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه طرح های خوبی نیز برای استان یزد در نظر گرفته شده است از جمله دو خط بزرگ ریلی اضافه کرد: دو خطه شدن بافق، اردکان و اصفهان، و قطعه مفقوده یزد – اقلید شیراز نیز طرح ریلی استان یزد است که تا سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای سایر طرح ها در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است عنوان کرد:   در حوزه کشاورزی 78 میلیارد، حوزه ورزش و جوانان 21 میلیارد و طرح های عمومی هم در حد 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا پایان عمر دولت پرداخت و بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکید داریم همه تعهدات ما در طول دو سال انجام شود افزود: همچنین در این سفر با موافقت رئیس جمهور نیز 129 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت و در قالب برنامه توسعه، برای بیش از 29 هزار نفر اشتغال ایجاد می کنیم.

استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه آب خلیج فارس سال آینده به یزد منتقل می‌شود، خواستار افزایش دو برابری سهمیه یزد از این خط شد.

محمدعلی طالبی با ابراز خرسندی از نگاه توسعه ای به استان یزد در سطح ملی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و تدوین سند آمایش به عنوان یکی از اولویت های استان دنبال دنبال شده و معتقدیم مشکلات امروز استان ناشی از نبود سند آمایش است.

طالبی همچنین از استخراج اولویت‌های راهبردی استان در قالب سند آمایش یزد خبر داد و اظهار داشت: چهار محور به عنوان اولویت ها در استان یزد در نظر گرفته شده که شامل بحث توسعه متوازن و پایدار در استان، محیط زیست و مدیریت مصرف آب، اقتصاد دانش بنیان و توجه به گردشگری، میراث فرهنگی و خدمات برتر است.

وی با بیان اینکه در بحث آب به صورت مفصل صحبت شده و خوشبختانه امروز رئیس جمهور به مردم نوید قرار گرفتن این موضوع در اولویت را داد افزود: خوشبختانه سال آینده شاهد رسیدن آب خلیج فارس به استان یزد هستیم اما چون ظرفیت این خط به گونه ای است که امکان افزایش سهمیه اختصاصی را دارد، تقاضا داریم که این سهمیه به دوبرابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز