خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان نظرآباد مطرح کرد:

لزوم ساماندهی آب‌های سطحی و فاضلاب شهری نظرآباد/ تامین آب شُرب شهرستان از سد طالقان

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۷۴

فرماندار شهرستان نظرآباد با تاکید بر ساماندهی و مدیریت آب‌های سطحی و فاضلاب شهری، اظهار داشت: آب شُرب از سفره های زیرزمینی تامین می شود و با توجه به جمعیت قابل توجه نظرآباد باید نسبت به طراحی جامع آبرسانی و تصفیه خانه، مطالعه و پیش‌بینی لازم صورت‌گیرد لذا اختصاص سهمیه آب شرب نظرآباد از سد طالقان یکی از دغدغه های اصلی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد صادقلو امروز در جلسه هم اندیشی و رفع مشکلات شهری که با ریاست استاندار البرز برگزار شد، اظهار داشت: نظرآباد با وسعت ۵۸۶ کیومتری بیش از  ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که اغلب در مرکز ساکن هستند.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی شهرک سپهر، نظرآباد۲ و نجم آباد، ادامه داد: در ۳۱۵ واحد صنعتی فعال حدود ۱۳ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند که در این میان ۲ هزار و ۷۰۰ قالیباف، رتبه یک کشوری این اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

صادقلو با عنوان رتبه برتر کاشت گندم و تولید شیر در کشور، اضافه کرد: پیش از این اغلب در ظرفیت های کشاورزی و دامی، مودیان مالیاتی به پرداخت مالیات در تهران اقدام میکردند و این درحالی بود که تمام مشکلات شرکتها را شهرستان و مردم نظرآباد، متحمل می شدند لذا با وجودی که بخشی از این مالیات به استان منتقل شده اما هنوز شرکت های بزرگ و مطرح وجود دارند که باید مالیات آنها به استان منتقل شود.

فرماندار شهرستان نظرآباد با تاکید بر ساماندهی و مدیریت آبهای سطحی و فاضلاب شهری، اظهار داشت: آب شُرب از سفره های زیرزمینی تامین می شود و با توجه به جمعیت قابل توجه نظرآباد باید نسبت به طراحی جامع آبرسانی و تصفیه خانه، مطالعه و پیش بینی لازم صورت گیرد لذا اختصاص سهمیه آب شرب نظرآباد از سد طالقان یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر نظرآباد است.

صادقلو با درخواست امتداد خط مترو تا نظرآباد، اظهار داشت: با توجه به ترافیک شهری و تردد مسافران لازم است با تخصیص اعتبار، احداث کمربند شهر نظرآباد دنبال شود.

وی با تاکید بر توسعه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، ادامه داد: در حال حاظر با توجه به جمعیت نظرآباد، ۷۰ تخت این بیمارستان کافی نیست و این شهرستان نیازمند حداقل ۱۷۰ تخت است.

فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: در حالیکه ۷۵ درصد ساکنین شهرستان زیر مجموعه تامین اجتماعی هستند اما خدمات ارائه شده نواقصی دارد که لازم است با احداث کلینیک و ساخت بیمارستان توسعه یابد. 

وی به نیاز حوزه انتظامی هم تاکید کرد و با اشاره به تخصیص اعتبارات از فصل انتظامی استان، اظهار داشت: در حوزه شهری با جمعیت ۱۳۰ هزار نفری، یک کلانتری، پاسخگوی مراجعات مردمی نیست و در این حوزه هم نیاز به ساخت کلانتری در شهر نظرآباد داریم.

صادقلو در پایان به تعیین تکلیف مالکیت شهرک مسکن مهر برای ارائه خدمات بهتر به ساکنین این شهرک، اشاره و تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز