خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کرمان خبرداد:

مسدود بودن جاده‌ شهداد - نهبندان در کرمان پس از 8 ماه/ نیاز به بودجه‌ ۶۰ میلیارد تومانی برای بازگشایی مسیر

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۴۴

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: جاده شهداد – نهبندان با سیلاب ابتدای امسال موجب تخریب آن شد و با گذشت چندین ماه همچنان این محور به باتلاقی از گل و آب تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا،  سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گفت: بخش آسیب دیده جاده شهداد – نهبندان در منطقه‌ای با ارتفاع بسیار کمتر از مناطق اطراف قرار گرفته و سیلاب در این بخش تجمع کرده و منطقه کاملا باتلاقی است و به همین دلیل امکان اصلاح مسیر وجود ندارد.

آیت اللهی موسوی افزود: یک راه اضطراری در این مسیر بازگشایی شده است که تنها در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استفاده عمومی مناسب نیست.

وی تصریح کرد: اعتباری برای انجام مطالعات برای تعیین مسیر جدید در نظر گرفته شده و باید مشکل این جاده به صورت اصولی رفع شود تا در صورت سیلاب مجدد جاده تخریب نشود.

موسوی گفت: جاده فعلی در مسیر سیلاب قرار دارد و با توجه به امکان بارش‌های جدید جاده در صورت ترمیم مجددا تخریب خواهد شد و اعتبارات هدر می‌رود؛ به همین دلیل باید کار زیربنایی در این منطقه انجام شود.

وی بیان داشت: طول جاده تا نهبندان ۲۷۰ کیلومتر است که ۱۶۰ کیلومتر در حوزه استان کرمان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر راه از بین رفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز با تاکید بر تعیین تکلیف فوری این مسیر گفت: جاده نهبندان نقش تاثیرگذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: در زمان سیلاب جاده کرمان – دیهوک هم تخریب شد و عملا رفت و آمد به استان‌های شمالی با مشکل مواجه شد و رفت و آمد از مسیر یزد ممکن بود که راه بسیار طولانی شده بود.

پورابراهیمی افزود: مسیر فعلی یا باید زیرسازی مناسب داشته باشد و امکان تردد آب از جاده وجود داشته باشد و یا اینکه جابه جا شود.

وی با اشاره به تذکر به وزیر راه از سوی نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسیری جایگزین برای جاده کرمان – دیهوک وجود داشته باشد که عملا این مسیر جایگزین شهداد – نهبندان است.

سیلاب در ۲۵ فروردین ماه سال جاری ۳۰ کیلومتر از جاده شهداد – نهبندان را تخریب کرد، بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیارد تومان برای بازگشایی این جاده نیاز است.

جاده نهبندان نقش تاثیر گذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز