خبرگزاری کار ایران

رفع مشکل آب گرفتگی 129 نقطه از شهر مشهد تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۶۲

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مشکل آبگرفتگی 129 نقطه از شهر مشهد تا پایان سال رفع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که طی بارندگی های شدید ابتدای سال با آن روبه رو شدیم، آبگرفتگی معابر بود که با تاکیدات شهردار مشهد به دنبال رفع آن هستیم.

وی اضافه کرد: در آخرین بارندگی شدیدی که ابتدای سال داشتیم 259 نقطه که در شهر مشهد دچار آبگرفتگی می شوند شناسایی شد، اما اعتباری که در بودجه امسال برای این موضوع دیده شده بود تنها برای 35-40 نقطه بود، لذا باتوجه به شناسایی این 259 نقطه از شورای شهر درخواست کردیم تا اعتبارات را افزایش دهند.

کاظمی با بیان اینکه با موافقت شورای شهر 57 میلیارد تومان به اعتبارات این بخش افزوده شد، اظهارکرد: با توجه به افزایش اعتبارات امسال مشکل 129 نقطه از 259 نقطه شهر را که با بارندگی های شدید دچار آبگرفتگی می شوند را برطرف خواهیم کرد و مشکل آبگرفتگی بقیه این نقاط را که نیاز به تسهیل حریم دارد به تدریج رفع خواهیم کرد.

وی افزود: امسال در مجموع 90 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های جمع آوری آب های سطحی در نظر گرفته شده است که در حال تکمیل کانال های جمع آوری آب های سطحی هستیم تا مشکل آبگرفتگی معابر را امسال و سال آینده به حداقل برسانیم.

کاظمی به پروژه های عمرانی در حال اجرای شهرداری مشهد هم اشاره و تصریح کرد: اکنون پروژه های ایستگاه «الندشت» و «کوهسنگی» خط سه قطار شهری مشهد، پل غیر همسطح شهید ناصری، دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب شمالی، بازگشایی بولوار خاقانی، پارکینگ مجد، 240 هزار مترمربع پیاده روسازی و ایجاد مسیرهای دوچرخه در حال اجرا است که تعدادی در آبان ماه و تعدادی دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل نوسازی تاکسی های فرسوده آغاز و 200 دستگاه تاکسی جدید به تاکسیرانان تحویل داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: در کنار نوسازی ناوگان تاکسیرانی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس 100 دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه سعی داریم بهار سال 1400 از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) 5.2 کیلومتر از خط سه قطار شهری را به بهر برداری برسانیم، اظهار کرد: یکی دیگراز دغدغه های شهروندان و مسافران در پایانه امام رضا (ع) حضور جارچی ها و دلالان است که این مشکل با نصب گیت در سالن های پایانه و ایزوله سازی قسمت سوار و پیاده شدن مسافران، همچنین ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا (ع) در آبان ماه برطرف خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: در مجموع تلاش می کنیم در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک پروژه هایی را که مورد نیاز مجاوران و زائران است تا پایان سال به بهره برداری رسانده و در اختیار آنها قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز