خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

تاخیر در پرداخت های بیمه ای ارائه خدمات را دشوار کرده است/70 درصد مردم بیمه تامین اجتماعی دارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۳۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه امنیت و توسعه اجتماعی دو رکن هر جامعه‌ای هستند و برای توسعه پایدار نیاز به رفاه اجتماعی است گفت: تاخیر در پرداخت های بیمه ای ارائه خدمات را دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا میرجلیلی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت با تاکید بر اینکه بیمه خدمات درمانی یکی از ملزومات مهم کسب رفاه اجتماعی در جامعه است اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و متاسفانه در دوره‌ای به صندوق‌های بیمه دست اندازی شد و با عنوان کمک، افرادی را به صورت رایگان عضو بیمه کردند که سرانه آن از طرف دولت پرداخت نشد لذا این بیمه‌ها به مشکل برخورد کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بیمه‌ها وضعیت بهتری پیدا کردند بویژه بیمه سلامت که با همراهی و به روز رسانی در پرداخت‌ها یاری رسان بخش پرشکی استان یزد است.

میرجلیلی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان،بیش از 70 درصد مردم یزد و مراجعه کنندگان مراکز پزشکی دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها بسیار به مشکل برخورد کرده‌ایم اما خوشبختانه بیمه سلامت در استان بسیار خوب عمل کرده و قدردان پرداخت‌های به روز و حمایت‌های آنها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه سلامت در بیمه روستاییان وارد شده لذا در زمینه پیشگیری، معاونت بهداشتی دانشگاه همراهی زیادی داشته که باعث شده قسمتی از هزینه‌های پزشک خانواده و پزشکان روستایی از این محل پرداخت شود که کمک بسیار زیادی در بخش پیشگیری از بیماری دار

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از رونمایی شیوه نامه بیمه درمان اجباری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دهک‌های اول، دوم و سوم رایگان بیمه می شوند.

محمد دریجانی ادامه داد: شیوه نامه اجرایی بیمه درمان اجباری در کشور تدوین شده و در ماه جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در این آیین نامه چند درصد باقی مانده جمعیت کشور که دارای هیچ بیمه‌ای نیستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت اظهار داشت: در این آیین نامه عدالت در سلامت رعایت شده و به صورت یکسان همه افراد را شامل نشده بلکه دهک‌های اول، دوم و سوم به صورت رایگان، دهک‌های چهارم با 50 درصد تخفیف و دهک‌های پنجم به بالا با پرداخت تمام حق بیمه دارای بیمه سلامت خواهند شد.

وی ادامه داد: در گذشته با اعلام عضویت رایگان شهروندان در بیمه سلامت افرادی داشتیم که کارخانه دار بودند ولی به صورت رایگان بیمه شده بودند و در کنار افراد ضعیف قرار می‌گرفتند اما در این طرح همه موارد دیده شده و ان شاءالله به گونه‌ای عمل خواهد شد که هیچ کس بدون بیمه درمان در کشور نباشد و افراد مشخص شده در این آیین نامه به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد اظهار داشت: هوشمندسازی و حذف کاغذ در پرونده‌های بیمه از دیگر اقداماتی است که در استان یزد انجام شده و صدور نسخه الکترونیکی و ارسال به داروخانه‌ها نیز در دست اقدام است و روندی ادامه خواهد یافت تا سرانه براساس وسع افراد گرفته شده و پرداخت هزینه هم بر اساس نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز