خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام صابری:

رئیس جمهوری بر رونق گردشگری البرز تاکید دارد/ لزوم گسترش بازارچه دائمی صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۹۶۷

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بر اهمیت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، تاکید کرد و گفت: با ایجاد چندین بازارچه دائمی صنایع دستی در استان علاوه بر اشتغال و رونق اقتصادی در جذب گردشگر به البرز موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری امروز در نشست خبری، به دیدار استاندار البرز با رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت:  دکتر روحانی در هفته جاری در دیدار با استاندار البرز بر رونق گردشگری استان تاکید کرد چراکه موقعیت طبیعی، تاریخی، گردشگری و بوم گردی استان، مطلوب و ویژه است.

وی افزود: لذا بعد از این دیدار، استاندار البرز با جدیت بیش از پیش مصمم است که برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری از تمام امکانات بهره لازم برده شود و در این راستا موضوع واحدهای اقامتی، تفریحی، تجاری و رونق تولیدات صنایع دستی با اهمیت بیشتر دنبال و رفع موانع صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز  بر اهمیت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، تاکید کرد و گفت: با ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی علاوه بر اشتغال و رونق اقتصادی در جذب گردشگر موثر است. 

وی با عنوان اینکه تنها یک بازارچه دائمی در استان البرز فعال است، گفت: در ارتباط با توسعه و گسترش صنایع دستی، سه محل در شهر کرج مورد بررسی و تبادل نظر با اعضای شورا و شهردار وقت صورت گرفته که با توافق طرفین بازارچه دائمی در مجاورت پل تاریخی کرج، پارک شهید چمران و پارک نبوت، احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، گفت با اشاره به اشتغال صنایع دستی گفت: تعداد هنرمندان صنایع دستی البرز انفرادی و خانگی ۳ هزار و ۱۰۰ نفر، تعداد اشتغال ۲۶۰ کارگاه های صنایع دستی، ۸۹۰ نفر است.

صابری ادامه داد: تعداد هنرجویان رسمی صنایع دستی ۵ هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد بیمه شدگان صنعت قالیبافی و مشاغل خانگی هزار و ۳۲۸ نفر ثبت شده است.

این مدیر استانی گفت: در ارتباط با بسترسازی برای توسعه صنعت گردشگری، ۳۰ پروژه اعم از ساخت و ساز هتل، مجتمع های اقامتی با و پذیرایی با پیشرفت فیزیکی ۲۸ تا ۸۰ درصد در دست اجراست.

وی به ساخت تنها هتل ۵ ستاره کرج اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت فیریکی ۸۵ درصدی در حال تکمیل است که با ۱۲۸ واحد اقامتی، مجتمع ورزشی و سالن های اجتماعات و ورزشی در نوع خود در استان بی نظیر است.

وی با عنوان اینکه تکمیل هتل ۵ ستاره کرج اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم می کند، ادامه داد: تنها مانع اتمام پروژه، عدم همکاری بانک عامل در اعطای تسهبلات است که استاندار البرز، مصمم به رفع آن است.

این مدیر استانی با اشاره به تعداد هتل های استان البرز، گفت: شهر کرج دارای ۷ هتل یک تا ۴ ستاره، طالقان با ۳ هتل یک و ۳ ستاره مشغول فعالیت هستند.

وی با عنوان اینکه در شهرستان های فردیس و نظرآباد هتل و واحدهای اقامتی وجود ندارد، ادامه داد: مجموع اشتغال در واحدهای اقامتی البرز حدود ۳۷۱ نفر است. همچنین اشتغال در واحدهای پذیرایی بین راهی، ۹۵۰ نفر، تعداد افراد شاغل با مجوز ۱۵۸ نفر، تعداد شاغلین دفاتر خدمات مسافرتی ۵۵۲ نفر و راهنمابان گردشگری ۴۵۰ نفر اشتغالزایی در البرز صورت گرفته است.

صابری با اشاره به مرمت آثار تاریخی و بناهای یادگار از شخصیت های سیاسی، مذهبی و هنری به خانه های آیت الله طالقانی در شهرستان طالقان، خانه مصدق در نظرآباد و خانه موزه شاملو در دهکده فردیس اشاره کرد و افزود: مرمت خانه مصدق با اعتبار تخصیص داده شده در حال انجام است و اسناد و مدارک این مجموعه نیز ساماندهی می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز