خبرگزاری کار ایران

معاونت شهرسازی شهرداری قزوین:

ساخت و ساز ساختمان فاقد تابلوی مشخصات متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۷۵

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: ساخت و ساز ساختمان‌های در حال احداث در صورت عدم نصب تابلوی مشخصات متوقف می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،حمید ضیائی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: نصب تابلوی مشخصات ساختمان در حال احداث الزامی است و این موضوع به طور جدی از سوی کارشناسان اداره نظارت بر ساخت و سازهای این معاونت کنترل و نظارت می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با اشاره به  ابلاغ بخشنامه این قانون به مناطق سه گانه شهرداری افزود: در صورت عدم نصب تابلوی مشخصات ساختمان در حال احداث، مهندسان ناظر عملیات ساختمانی را متوقف خواهند کرد.

وی تاکید کرد: نصب تابلوی مشخصات ساختمان در حال احداث، مطابق بند 2-11-2 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و به منظور افزایش شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات ناظران و مجری پروژه‌های ساختمانی در هنگام بازدید دستگاه‌های نظارتی، الزامی شده است.

ضیائی بیان  کرد: جلسات متعددی با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اجرای این قانون برگزار شده است تا با توجه به اهمیت این امر، این قانون با جدیت اجرایی شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: مجری مکلف است قبل از شروع عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی به صورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل رویت باشد، نصب کند و این تابلو باید تا زمان پایان کار در محل اعلام شده نصب باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین هدف از الزامی بودن این  امررا اطلاع‌ رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه و تسهیل برای نظارت و بازرسی برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز عنوان کرد.

 وی در پایان گفت: باید در این تابلو اطلاعات نام کارفرما، متراژ، تعداد طبقات، کاربری، ناظر سازه، ناظر معماری، ناظر برق، ناظر مکانیک، مجری پروژه، شماره نقشه، پروانه ساختمانی و کد نوسازی درج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز