خبرگزاری کار ایران

قبادی مطرح کرد:

فرهنگ سازی و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای ورود جمعیت استان به سن سالمندی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۱۷

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز تاکید کرد: بسیاری از زیرساخت های مورد نیاز و فرهنگ‌سازی‌ها باید به سمتی برود که بتواند نیاز استان برای ورود به سن سالمندی را تامین کند.

به گزارش ایلنا، عیسی قبادی در جلسه شورای سالمندان استان که در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده؛ دو میلیون و 712 هزار و 400 نفر است که از این میزان 9/8 درصد از جمعیت را قشر سالمند تشکیل می دهند.

وی افزود: خوشبختانه استان البرز به دلیل جوان بودن جامعه دیرتر از سایر استان های کشور به سن سالمندی ورود می کند اما نباید از این موضوع غافل ماند که برای ورود  این جمعیت به سن سالمندی تدابیر لازم اتخاذ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رشد و توسعه تکنولوژی و فضای سیاسی و اجتماعی موجب شده نقش خانواده کم رنگ شود، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی ضروری است با فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده زیرساخت های لازم به منظور حمایت از این قشر از جامعه فراهم شده و با افزایش آگاهی های مردم در خصوص بهداشت و سلامت روان، گذر از این دوره زندگی نیز بر اساس اندیشه و آگاهی صورت پذیرد.

قبادی یادآور شد: از جمله اقدامات شایسته دولت پرداختن به موضوع سالمندان در برنامه سوم توسعه کشور بود که بر اساس آن اقدامات مناسبی در حوزه بهسازی معابر، تامین فضاهای مورد نیاز شهری و پیش بینی فضای سبز و پارکها و ... صورت گرفت اما باید به سرانه خدمات مورد نیاز سالمندان افزوده شود تا در آینده با معضلات متعدد مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز