خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد:

علاقمندی کشورهای همسایه برای گسترش شهرک‌های صنعتی مرزی/ هیچ شخص و دستگاهی در هیچ عنوانی نمی‌تواند واحد تولیدی را تعطیل کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۸۷

وزیر صمت گفت: بیشتر کشورهای همسایه علاقمند به گسترش شهرک‌های صنعتی مرزی هستند که تحقق این مهم می‌تواند در رونق تولید تحول خوبی ایجاد کند.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، در پاسخ به این سوال که برای گسترش شهرک‌های صنعتی مرزی چه برنامه‌ای دارید و آیا گفتگویی با همسایگان در زمینه ایجاد شهرک‌های مشترک داشته‌اید؟ اظهار کرد: بیشتر کشورهای همسایه از گسترش شهرک‌های صنعتی مرزی استقبال کرده‌اند که عراق، آذربایجان، ترکیه، پاکستان و افغانستان از جمله این کشورها هستند.

وی افزود: با کشورهای مذکور مذاکراتی صورت گرفته و علاقمند به گسترش شهرک‌های صنعتی مرزی هستند که تحقق این مهم می‌تواند در رونق  تولید تحول خوبی ایجاد کند.

وزیر صمت ادامه داد: با أخذ مصوبه‌ای از سوی سران سه قوه به ستاد تسهیلا این اختیار داده شده که تمام دستگاه‌ها موظف هستند با اعلام و تشخیص ستاد تسهیل مهلت لازم را به واحدها برای پرداخت تسهیلات بدهند.

رحمانی اضافه کرد: هیچ شخص و دستگاهی در هیچ عنوانی نمی‌تواند واحد تولیدی را تعطیل یا فعالیت آن را متوقف کند بلکه باید تفاهم لازم صورت گیرد تا تولید تعطیل نشود.

وی با اشاره به توجه دولت به مقوله صادرات خاطرنشان کرد: توجه به صادرات از الزامات رونق تولید است  که از استان‌های مختلف کشور انتظار داریم به صادرات توجه بیشتری داشته باشند و از شرکت‌های دانش‌بنیان و علم روز غفلت نکنند.

رایزنی با راه‌آهن برای صادرات سیمان با کاهش هزینه حمل و نقل

این مقام مسئول اذعان کرد: استان البرز در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق تولید جزو سه استان برتر کشور است و رشد صادرات این استان در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 60 درصد افزایش داشته است.

وزیر صمت افزود: در حوزه صادرات سیمان بناست با شرکت راه‌آهن جلساتی برگزار کنیم تا تدبیری کنیم و قیمت تمام شده این محصول در حوزه حمل و نقل کاهش یابد و توجیه صادارت افزایش یابد.

رحمانی مطرح کرد: واحدهای صنعتی سیمان باید به تولید محصولات جدید و متنوع توجه جدی داشته باشند و به دانش و علم روز در این زمینه مجهز شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز