خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد به 57 ایستگاه تا سال 1400

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۴۸

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد به 57 ایستگاه تا سال 1400 افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، کاظم مقدسی با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: 48 ایستگاه آتش نشانی فعال در مشهد وجود دارد که 46 ایستگاه آن در محدوده شهری فعال بوده و 2 ایستگاه در شهرک صنعتی توس و کلات مستقر است. 5 ایستگاه نیز در دست احداث قرار دارد و تا سال 1400 برنامه ریزی شده به تعداد 57 ایستگاه آتش نشانی در مشهد دست یابیم.

وی زمان رسیدن به محل حریق را بین 3 تا 5 دقیقه عنوان کرد و افزود: این استاندارد در سطح استاندارد و بر اساس رشد حریق گزارش شده است، اما این اعداد بسته به موقعیت و فرهنگ حاکم هر کشور متغییر است؛ برای نمونه متوسط رسیدن به محل حریق و حادثه در مشهد 4 دقیقه و 14 ثانیه است.

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به فعال بودن 70 مورد پروژه مطالعاتی و فناورانه در این سازمان اشاره کرد و گفت: طرح‌های که منجر به ساخت می شود، از طریق دانشگاه‌ها اجرایی می‌کنیم.

مقدسی بیان کرد: در این زمینه می توان به ساخت دستگاه بی سیم ارتباط الکترونیک زیرسطح زمین، تغییر و ساخت مانیتورینگ پهباد آتش نشانی، طراحی و ساخت خودروهای اطفای حریق در خیابان های کم عرض، تهیه سناریوی عملیاتی مدیریت دود، طراحی و ساخت اتوبوس ریکاوری، مهندسی معکوس دمنده خودرو و غیره اشاره کرد که جزو پروژه های فناورانه محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پروژه‌های مطالعاتی این سازمان شامل تهیه محتوای آموزشی مبتنی بر استانداردهای انجمن بین المللی حفاظت از حریق، تدوین دستور العمل های نگهداری خودروهای آتش نشانی ، تهیه سناریوهای عملیاتی در دفترفرماندهی حادثه، مهندسی مجدد فرآیندها، فعالیت ها و بازنگری تخصیص منابع سازمان آتش نشانی مشهد، تهیه محتوی آموزشی تخصصی با تمرکز بر آتش نشانان سطوح یک و دو و نجات گر تخصصی و فرماندهی عملیاتی منطبق بر استانداردها است.

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به ارائه آماری از تعداد تماس های برقرار شده با این مرکز اشاره کرد و گفت: از بیستم مهرماه 97 تا بیستم شهریورماه 98 بیش از 792 هزار و 921 مورد تماس طی یک سال گذشته با مرکز فرماندهی برقرار شده که8 درصد رشد به نسبت سال گذشته داشته است.

مقدسی با بیان اینکه 24 هزار و 103 مورد از این تعداد تماس منجر به عملیات شده، گفت: همچنین 441 هزار و 872 مورد از کل تماس ها مزاحمی است. بر این اساس، 24 درصد تماس ها از تلفن های همگانی است که فقط 5صدم درصد آن منجربه عملیات می شود. همچنین 31 درصد تماس ها از اپراتور همراه اول صورت گرفته که 39 دهم درصد آن منجر به عملیات شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد 326هزار و 945 مورد تماس ها را که معادل 41 درصد کل تماس ها می شود، تماس های غیر مرتبط تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز