خبرگزاری کار ایران

احداث فضاهای شهری تاکستان متناسب با نیازهای بانوان

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۲۰

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: فضاهای کالبدی و شهری تاکستان باید متناسب با نیازها و شرایط بانوان احداث شده و امکانات فرهنگی و ورزشی آنها نیز مطابق با استانداردهای روز باشد.

صدیقه ربیعی روز دوشنبه در دیدار با رضا طاهری فرماندار و جمعی از مسئولان شهری تاکستان که در حاشیه بازدید از جانمایی بوستان بانوان این شهر انجام شد، افزود: براساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه همه مسئولان موظف هستند زمینه بهره‌مندی بانوان را از فضای کالبدی فراهم کرده و برای توسعه خدمات در ابعاد مختلف سلامت، امنیت، آموزش و حقوق عادلانه برای خانواده و اجتماع تلاش کنند.

 وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در تحقق این شاخص‌ها و توزیع عادلانه آنها می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد، اضافه کرد: در این راستا پارک بانوان به عنوان یکی از فضاهای کالبدی شهر باید هم از نظر جانمایی و هم از نظر تامین امکانات فرهنگی و ورزشی مورد نیاز، مطابق استانداردها راه اندازی شود.

ربیعی همچنین به راه اندازی اتاق مادر و کودک در سطح شهرستان تاکستان اشاره کرد و از مدیریت شهری تاکستان خواست تا شهر را به گونه ای مدیریت کنند تا منطبق با شاخص‌های شهر دوستدار کودک باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده به استناد مصوبه‌های دهگانه اقتصاد مقاومتی در حوزه زنان بر راه اندازی بازارچه‌های موقت و دائمی فروش محصولات بانوان در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: باید مدیریت شهری در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نسبت به راه اندازی این بازارچه‌ها اهتمام داشته باشد.  

وی همچنین گفت: باید فرماندار تاکستان، برای اختصاص سهم ۳۰ درصدی جایگاه‌های مدیریتی به زنان براساس دستورالعمل دولت اقدام کرده و زمینه مدیریت زنان را در ادارات شهرستان فراهم کند.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز