خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری یزد عنوان کرد:

لزوم توانمندسازی روستائیان برای پیشگیری از حاشیه نشینی/برخورد جدی با تصرف و قطعه بندی اراضی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۰۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: حاشیه نشینی زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در این مناطق است که برای ریشه کن کردن این مشکل باید چاره اندیشی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین رحیمی زاده در جلسه اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستائیان بیان داشت:‌هدف از اجرای این طرح پیشگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان و اسکان آنها در مناطق حاشیه ای شهرها است.

وی اظهار داشت: دو اقدام اساسی شامل اقدامات در مبدأ و اقدامات در مقصد باید مورد توجه قرار گیرد که اقدامات در مبدأ شامل توانمند‌سازی روستائیان و ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در روستا است و اقدامات در مقصد شامل جلوگیری از تصرف اراضی و قطعه بندی یا تغییر کاربری‌ در حاشیه شهرها است.

رحیمی زاده با تاکید بر اجرای طرح توانمند سازی جامعه روستایی خاطر نشان ساخت: ابتدا یک منطقه به عنوان نقطه آبادانی تعیین تا فعالیت‌های مراجع مختلف در آن منطقه متمرکز  و به عنوان الگو به جامعه معرفی شود و در منطقه تعیین شده، یک چرخه آبادانی ایجاد تا از محصولات تولیدی ابتدا در منطقه استفاده شود و در این راستا آموزش‌های تخصصی، کمک به تولید و فروش محصولات با استفاده از مشارکت مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه اجرای برنامه فوق و اقداماتی که در مناطق حاشیه نشین استان در خصوص اسناد زمین های دولتی و اجرای طرح حدنگار (کاداستر) صورت گرفته است را تشریح کرد.

این مقام مسئول با اشاره به دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه درباره توانمند‌سازی جامعه هدف، یادآور شد: استفاده از قابلیت‌های بومی و استفاده از سرمایه گذاری بیرونی از جمله برنامه های در دست اقدام است که دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه حمایتی تلاش دارد به مراجع قانونی که تکالیفی بر عهده دارند کمک کرده و از آنها حمایت قضایی کند.

رحیمی زاده در پایان عنوان کرد: با توجه به مشکلات امنیتی و اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی، برنامه‌های مختلفی برای کاهش این آسیب در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با همکاری سایر دستگاه‌های متولی امسال اجرا می‌شود که امیدواریم شاهد نتایج مطلوب آن در استان یزد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز