خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان خاتم عنوان کرد:

کاهش ٢٣ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری خاتم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۵۳۰

رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: از ابتدای تیر سال 97 تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه در سال های قبل، ورودی پرونده‌ها به دادگستری این شهرستان ٢٣ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی مدرس زاده اظهار داشت: در شهرستان خاتم ٣٢ درصد پرونده های شورای حل اختلاف منتهی به صدور گزارش اصلاحی شده که خوشبختانه این شهرستان در تعدادی از ماه‌های سال در بازه زمانی اعلامی در این زمینه رتبه اول استان را داشته است.

وی در خصوص موضوع طلاق بیان داشت: از سال٩٧ تاکنون، شاهد کاهش ٢٠ درصدی پروندی های طلاق در این شهرستان به صورت توافقی یا به درخواست زوج و زوجه بودیم.

این مقام قضایی با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغیه ها ابراز داشت: وقت رسیدگی در شعب کیفری و حقوقی ١۴ روز است که آمار ابلاغیه انجام شده در سطح شهرستان به صورت الکترونیکی میانگین ٨۶ درصد بوده است.

مدرس زاده تحقق عدالت اجتماعی جاری و ساری بودن آن در جامعه را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می تواند حق خود را بگیرد.

وی در خصوص همکاری و تعامل کارکنان قضایی و اداری در تکریم ارباب رجوع در حوزه قضایی خاتم گفت: برخورد مناسب و متین با ارباب رجوع و پاسخ گویی شفاف به مراجعین ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع را در پی داشته است.

این مقام مسئول در پایان در خصوص بحث پیشگیری از وقوع جرم بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم یک بحت فرا بخشی و فرا قوه ای است و انتظار است همه دستگاه اجرایی و اداری در این زمینه با همفکری و تعامل و همراهی حضوری پر رنگ داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز