خبرگزاری کار ایران

زن 36 ساله تبریز به 4 نفر حیات بخشید

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۷۲

اعضای بدن خانم ۳۵ ساله تبریزی که بر اثر عارضه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی اهداء شد و جان چهار نفر را داد.

به گزارش ایلنا؛اعضای بدن خانم ۳۵ ساله تبریزی که بر اثر عارضه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی اهداء شد و جان چهار نفر را داد.

به دلیل اینکه قلب اهداء شده باید به بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال می یافت، تمام اقدامات و هماهنگی های لازم برای انتقال در مدت زمان بسیار کمی به انجام رسید و با تلاش همکاران مرکز، ارگان اهداء شده در موعد مقرر به فرودگاه برای ارسال به تهران منتقل شد.

همه اهداء شده به دو بیمار اهل تبریز و مراغه و کبد وی نیز به یک بیمار اهل یکی از روستاهای شهرستان ورزقان با موفقیت پیوند زده شد.

بنا به گفته متخصصان جراحی پیوند عضو، عمل پیوند اعضاء یکی از حساس ترین نوع اعمال جراحی محسوب می‌شود از این رو بهره گیری از پزشکان مجرب در انجام اعمال ضروری است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به عملیات ویژه انتقال هوایی قلب اهدایی از تبریز به تهران گفت: طی عملیات هماهنگ شده سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قلب خانم ۳۶ ساله جهت پیوند به تهران منتقل شد.

 فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: قلب اهدایی خانم جوان ۳۶ساله که دچار مرگ مغزی شده بود پس از جراحی توسط تیم زبده جراحی و درمانی اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) تبریز و با توجه به محدودیت زمانی و حیاتی بودن ثانیه‌ها توسط اورژانس هوایی تبریز به فرودگاه شهید مدنی تبریز منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد : قلب اهدایی با هواپیمای جت فالکون جهت پیوند به تهران انتقال یافت.

بر اساس این گزارش، این مورد، نهمین اهدای اعضاء را در تبریز در سال جاری رقم زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز