خبرگزاری کار ایران

وعده استاندار یزد:

عملیات اجرایی بازآفرینی باغ دولت آباد تا پایان سال کلید می خورد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۲۴۴

استاندار یزد در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان بر اهتمام و جدیت دستگاه‌های مسئول برای اجرای طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی دولت آباد با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، استاندار یزد در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان با بیان اینکه اجرای بازآفرینی مجموعه تاریخی دولت آباد یزد نیازمند تلاش جدی همه دستگاه‌هاست، گفت: برای این کار باید از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده شود.

محمدعلی طالبی با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن جذابیت‌های گردشگری، اجتماعی و فرهنگی در کنار توجیه اقتصادی در اجرای طرح بازآفرینی ‌پهنه دولت آباد، ‌ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح باید با نظر تولیت این موقوفه تاریخی تا پایان سال آغاز شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: لازم است بعد از تصویب کلیت طرح با در نظر گرفتن اولویت‌ها به دنبال تدوین جزئیات رفت و اصلاحات مورد نیاز در مدت چهار تا پنج ماه آینده توسط مشاور و با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

 طالبی خاطرنشان کرد: همچنین در همین مدت باید اعتبارات لازم پیش بینی و مشخص شود و با نظر تولیت موقوفه دولت آباد هر چه سریع‌تر برای اجرای طرح با استفاده از تمام ظرفیت‌ها گام برداشت که این مهم مورد انتظار مدیریت ارشد استان است.

استاندار یزد در پایان تاکید کرد: لازم است هرگونه مانعی در اجرای طرح همراه با دیدگاه‌های موجود منعکس و مرتفع شود ‌زیرا اجرای طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی دولت آباد یزد می تواند جاذبه های فراوانی را فراهم کند و خدمت خوبی در این راستا به مردم و شهر یزد ارائه شود.

حجت الاسلام ‌حسن معزالدینی تولیت موقو‌فات مجموعه دولت آباد یزد نیز در این جلسه ‌با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ۱۲ سال پیش مدنظر بوده است، خواستار همکاری دستگاه‌های ‌استان برای اجرای طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی دولت آباد و تعیین تکلیف این طرح تا خرداد ماه سال آینده شد.

باغ دولت‌آباد یزد از باغ‌های قدیمی شهر یزد است که با بادگیر عمارتش با ارتفاع ۳۳/۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

این باغ در تاریخ ۱۳۴۶/۱۲/۲۳ به شماره ۷۷۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفت. همچنین در سال 2016 یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز