خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد:

برداشت بیش از ۵٠ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۲۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: در سال زراعی جاری برداشت ۵۵ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد که این میزان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد علی فرهمند راد در این خصوص گفت: این میزان برداشت از سطح یک هزار و ۱۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان نیشابور صورت پذیرفته و متوسط برداشت گوجه فرنگی در هر هکتار حدود ۴۵ تن است.

وی با اشاره به اینکه امسال محصول گوجه فرنگی به طور متوسط از قرار هر کیلوگرم هفت هزار ریال به فروش می رسد که در مجموع ۳۸۵ میلیارد ریال عاید گوجه کاران این شهرستان شده است، اظهار کرد: این‌میزان تولید موجب اشتغالزایی چهار هزار و ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شده است. 

وی با تأکید به اینکه برداشت گوجه فرنگی از اواخر تیرماه آغاز  و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و اوج برداشت این محصول در نیمه اول شهریور ماه است، بیان کرد: بخشی از گوجه فرنگی تولید شده در این شهرستان به صورت تازه خوری مصرف می شود و مازاد محصول تولیدی برای فرآوری و تبدیل به رب گوجه فرنگی به کارخانه‌های تولید رب نیشابور و سایر شهرستان ها و استان ها صادر می شود.

فرهمند راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٩٨ هزار هکتار از وسعت شهرستان نیشابور زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و ۵٠ هزار نیشابوری در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز