خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر مطرح کرد:

نظام پیشنهادات برای شورای آموزش و پرورش طراحی شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۱۴

فرماندار کاشمر گفت: نظام پیشنهادات برای شورای آموزش و پرورش طراحی شود تا زمینه ارائه طرح ها و ایدها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: هر سازمان یک موجود زنده است که در دوران حیاتش باید به دنبال بهبود مستمر باشد، بنابراین آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان سازمانی که باید باعث سرزندگی سایر سازمان‌ها باشد، نیازمند به بهبود مستمر است.

ساقی با ابراز خرسندی از اینکه آموزش‌ و پرورش کاشمر یک سازمان زنده است و این بدان معنا نیست که در آینده دچار بیماری و عارضه نمی‌شود، بیان کرد: در این راستا باید مراقبت شود و سازمان هر روز قوی‌تر، فعال‌تر و پویاتر ظاهر شود.

وی با تأکید بر اینکه جلسات شورای آموزش‌ و پرورش باید خروجی داشته باشد، از اعضای این شورا خواست تا به‌منظور ارتقا و توسعه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در جلسات راهکار و پیشنهاد ارائه کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه مباحث باید مدرسه محور باشد و شورای آموزش‌وپرورش در خصوص مسائل اصلی تصمیم‌گیری می‌کند، ابراز کرد: درصورتی‌ که انجمن اولیا و مربیان در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود.

وی در خصوص بدهی مدارس به شرکت‌های خدمات رسان خاطرنشان کرد: باید قبوض بر اساس توافق مدرسه و شرکت مربوطه تقسیط شود و موضوع الگوی مصرف به‌عنوان یک دغدغه به استان منعکس شود.

ساقی همچنین پیشنهاد داد تا نظام پیشنهادات برای شورای آموزش‌وپرورش طراحی و با اطلاع‌رسانی که در سطح معلمان، دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان صورت می‌گیرد، زمینه برای ارائه طرح‌ها و ایده‌ها فراهم شود تا پس از بررسی در دبیرخانه نسبت به اجرایی کردن موارد کارشناسی اقدام شود...

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر نیز با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی آموزش‌ وپرورش کاشمر 176 میلیارد ریال از دو محل کمک‌ها، مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی بوده است، گفت: هم‌زمان با ماه مهر و بازگشایی مدارس شاهد افتتاح کلینیک فرهنگیان و مرکز اسناد آموزش‌وپرورش، کلنگ زنی توسعه مرکز رفاهی فرهنگیان و برگزاری جشن یک صدسالگی آموزش‌وپرورش کاشمر هستیم.

علی طاهریان بابیان اینکه در سال جاری با پافشاری، هدایت تحصیلی را بر اساس قانون انجام دادیم، افزود: اگرچه در این زمینه با نارضایتی و گلایه والدین مواجه شدیم اما تصمیم گرفتیم با اجرای قانون در راستای اهداف سند تحول بنیادین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مهاجرت و افزایش رشد جمعیت مجبور شدیم چهار مدرسه جدید به آمار مدارش شهرستان اضافه کنیم، ابراز کرد: در این راستا مجبور شدیم هنرستان کار و دانش استقلال را به دلیل استقبال دانش آموزان دو شیفته کنیم.

مدیر آموزش‌و پرورش کاشمر با تأکید بر اینکه در بحث نیروی انسانی در سال جاری، چالش‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر است، بیان کرد: در سال جاری 426 نفر از مجموعه آموزش‌وپرورش کاشمر بازنشسته شدند و تاکنون تنها هشت نفر اضافه شدند.

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کاشمر با بیان اینکه سال تحصیلی جدید یک هزار و 36 کلاس درس توسط یک هزار و 960 نفر از معلمان و کادر آموزشی بدون هیچ مشکلی مدیریت می‌شود، گفت: اگرچه کمبود 800 نفر ساعت متوسطه اول و 750 نفر ساعت متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای را از طریق اضافه‌کاری جبران می‌کنیم، اما با توجه به کمبود 4 هزار نفر ساعت در مقطع ابتدایی که 2 هزار نفر ساعت آن غیرقابل‌جبران است از طریق استان باید این مشکل را برطرف کرد.

عزت‌الله طاهریان بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هاو تدابیر اندیشیده شده زمینه حضور 31 هزار و 500 دانش هم‌زمان با شروع سال تحصیلی در مدارس فراهم‌شده است، یادآور شد: یکی از مشکلات عدیده در بحث کمبود فضای آموزشی، در متوسطه اول است به‌طوری‌که در حال حاضر با افزایش ظرفیت برخی از کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم اما قطعاً برای سال آینده برای رفع این مشکل باید چاره‌اندیشی شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کاشمر با تأکید بر اینکه به دلیل افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت معکوس مجبور شدیم تعداد مدارس دو شیفته متوسطه اول را به پنج مدرسه در سطح شهرستان افزایش دهیم، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید 23 مدرسه در مقطع ابتدایی به‌صورت دو شیفته فعالیت می‌کند این در حالی است که با توجه به افزایش هزارنفری دانش آموزان ابتدایی باید حداقل 30 کلاس احداث می‌شد.

سعید شریعت کارشناس پشتیبانی آموزش و پرورش نیز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور در خصوص تعیین الگوی مصرف، اظهار کرد:  به استناد این بخشنامه اگر مدارس برابر الگوی مصرف عمل کنند مشمول معافیت می‌شوند، اما به دلیل اینکه سقف در نظر گرفته‌شده در این الگو پایین است این تخفیف شامل بسیاری از مدارس کاشمر نمی‌شود.

کارشناس پشتیبانی اداره آموزش‌وپرورش کاشمر با بیان اینکه مدارس کاشمر از ابتدای سال 97 قبوض آب، برق و گاز را جهت بهره‌مندی از این تخفیف پرداخت نکردند، ابراز کرد: با بررسی‌های انجام‌شده در خصوص میزان مصرف و مطابقت آن با الگوی اعلام‌شده تنها تعداد محدودی از مدارس آن‌هم در تعدادی از دوره‌های مصرف شامل این تخفیف شدند و تعداد زیادی از مدارس به دلیل عدم بهره‌مندی از این تخفیف و انباشت بدهی‌ها، مبالغ زیادی به شرکت‌های خدمات رسان بدهکار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نبود منابع مالی امکان پرداخت بدهی و تسویه‌حساب با شرکت‌های خدمات رسان از سوی مدارس وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه مدارس بودجه دولتی ندارند و باید هزینه‌های مدارس ازجمله بدهی‌های مربوطه از محل مشارکت‌های مردمی و کمک انجمن اولیا و مربیان مدارس تأمین و پرداخت شود، درخواست داریم زمینه را برای تقسیط طولانی‌مدت قبوض فراهم کنند.

شریعت با تأکید بر اینکه در حال حاضر انشعاب آب و گاز 20 درصد مدارس کاشمر به دلیل بدهی، قطع است، بیان کرد: مدارس کاشمر بالغ‌بر 250 میلیون تومان به شرکت‌های برق، آب و گاز بدهکار هستند.

کارشناس پشتیبانی اداره آموزش‌ و پرورش کاشمر بابیان اینکه مبلغ حق اشتراک جدید برای جداسازی سرایداری مدارس و نیز مدارس تازه ساز بسیار زیاد است خواستار پیگیری برای اعمال تخفیف در این بخش و نیز افزایش سقف الگوی مصرف حامل‌های انرژی برای بهره‌مندی مدارس کاشمر از معافیت پرداخت این هزینه‌ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز