خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان مطرح کرد:

اقدامات مثبت و ارزنده آموزش و پرورش به تصویر کشیده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: باید اقدامات مثبت و ارزنده آموزش و پرورش در بهسازی و بازسازی مدارس اطلاع رسانی و به تصویر کشیده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: این مصداق بداخلاقی است که برخی از اقدامات و عملکرد آموزش و پرورش در حوزه بهسازی مدارس را نبینیم، در حالی که همه اینها در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: تصویری که همواره در رسانه‌های وابسته به غرب از مدارس ایران نشان می‌دهند، معمولا یک کلاس درس صحرایی با حداقل امکانات در مناطق دورافتاده و روستاهای محروم است و هیچ‌گاه مدارس پیشرفته بازسازی شده ما را به تصویر نمی‌کشند.

جانشین شورای آموزش و پرورش استان یادآور شد: امروز با کمک دولت محترم و مشارکت خیرین این حوزه، مدارسی در استان گلستان وجود دارد که از برخی ادارات کل ما زیباتر و مجهزتر است.

طهماسبی در ادامه گفت: 2500 مدرسه در استان گلستان داریم که از این بین 340 مدرسه از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار نیستند و امیدواریم با پیگیری فرمانداران و بخشداران، کمک خیرین و دهیاری‌ها و با یک مدیریت جهادی این نقیصه هر چه زودتر مرتفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، آموزش و پرورش را فصل مشترک دولت و ملت خواند و افزود: چنانچه توسعه آموزش و پرورش را ضعیف ببینیم مطمئناً در خیلی از شاخصه‌ها دچار عقب افتادگی خواهیم شد.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، خاطرنشان کرد: قطعاً چنین برنامه‌هایی علاوه بر تربیت‌جسمی و روحی دانش‌آموزان، باعث ارتقاءآمادگی‌جسمانی و مهارت‌های ورزشی و نشاط دانش آموزی و همچنین باعث کشف استعداد های برتر استان در رشته‌های مختلف ورزشی خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۱۶۴۲