خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس مطرح کرد؛

روحانیت نمی‌تواند نسبت به آسیب‌ها و مشکلات بی‌تفاوت باشد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۸۷

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور آگاهانه روحانیت در همه صحنه‌ها ضروری است زیرا نمی‌تواند نسبت به نظام اسلامی، مردم، آسیب‌ها و مشکلات بی‌تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان افزود: فقهای ما در طول تاریخ در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی احساس مسئولیت کرده و حضور فعال داشته اند.

وی با بیان اینکه اگر روحانی به زمان، مشکلات و شبهات دوران خود آگاه نباشد نمی‌تواند برای جامعه مفید و موثر واقع شود اظهار داشت: روحانی باید نسبت به شبهات و ابهامات جواب علمی و منطقی داشته باشد.

وی گفت: با وجود همه مشکلات و آزارهایی که در طول تاریخ علیه روحانیت وجود داشته است، روحانیت و حوزه های علمیه روز به روز در جهت تعالی و شکوفایی حرکت کرده اند و این به خاطر اتصال علوم حوزوی به وحی است. رمز ماندگاری حوزه های علمیه و روحانیت نیز در این امر است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به مشکلات موجود جامعه افزود: این فشارها و تهدیدهای دشمن در هر کشور و نظام دیگر ظرف چند ماه به نتیجه می رسید اما در ایران اسلامی به خاطر بصیرت و آگاهی مردم، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

وی اظهار داشت: انقلاب به اسلام، ایران و شیعیان عزت داد. توقیف کشتی انگلیسی، ساقط کردن پهپاد آمریکایی و ناکام ماندن نقشه دشمنان در سوریه همه به خاطر انقلاب اسلامی و عزتی است که ایران دارد. مقاومت هوشیارانه و متدینانه، هوشمندی و تیزبینی رهبر معظم انقلاب نیز نقشه های دشمن را به شکست کشانده است.

وی گفت: امروز بدون اینکه کمترین امتیازی به شرق و غرب بدهیم، ایران اسلامی قدرت بلامنازع منطقه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز