خبرگزاری کار ایران

اصغری نکاح خبر داد:

ارائه 23 هزار ساعت مشاوره برای زائران امام رضا(ع) توسط مرکز مشاوره آستان قدس

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۰۹

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از راهیابی14 مقاله برگزیده، به اولین «جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی» خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محسن اصغری نکاح امروز در نشست خبری اولین جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی به همت مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی پنجشنبه و جمعه 27 و 28 تیر ماه با حضور اساتید و پژوهشگران در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهش‌کده‌ها و موسسات سراسر کشور بیش‌از 126 رساله و پایان‌نامه با رویکرد دینی برای مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی ارسال و تا کنون 109 اثر از آن وارد روند داوری شده است که از این تعداد 14 اثر برگزیده انتخاب و در روز برگزاری جشنواره از سوی متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی اضافه کرد: دو پنل تخصصی با موضوع «روان‌شناسی اسلامی؛ علمی بودن یا نبودن» و «ماهیت چیستی روان‌شناسی اسلامی» در حاشیه جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی با حضور اساتید برجسته برپا می‌شود.

اصغری نکاح خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تخصصی روان‌شناسی با محوریت «درمان وسواس» و «مداخله برای کاهش اضطراب بیماران صعب‌العلاج با محوریت نهج‌البلاغه» در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود و همچنین غرفه‌هایی برای عرضه آثار و یافته‌های پژوهشی در حاشیه جشنواره ملی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روان‌شناسی با رویکرد دینی تعبیه شده است.

وی تأکید کرد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برگزیده در این جشنواره ملی در قالب کتابچه و سی‌دی منتشر و به شرکت‌کنندگان اهداء می‌شود و یک نسخه از این مقالات در تالار محققان و پژوهش‌گران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای بهره‌گیری سایر پژوهش‌گران قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: معاونت علمی آستان قدس رضوی در راستای اهداف مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی با جدیت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روانشناسی دانشجویان، اساتید و پژوهش‌گران با رویکرد دینی حمایت می‌کند.

اصغری نکاح در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه رسالت مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی سیاست‌گذاری، نظارت، راهبری و مدیریت فعالیت‌های روان‌شناسی و مشاوره‌ای در آستان مقدس حضرت رضا(ع) است، افزود: این مرکز اکنون دارای 4 کلینیک مشاوره و روان‌شناسی در حرم مطهر رضوی و سطح شهر مشهد مقدس است که نخستین کلینیک آن، کلینک زائر واقع در باب‌الهادی(ع) صحن جامع حرم مطهر رضوی است که در سال گذشته از طریق این کلینیک، بیش‌از 23 هزار ساعت مشاوره به صورت رایگان در حوزه خانواده، کودک، اختلالات بالینی، ازدواج، بحران‌های زندگی و شغلی و ... به زائران حضرت رضا(ع) ارائه شده است.

وی بیان کرد: دومین کلینیک روان‌شناسی و مشاوره‌ مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در زائرشهر رضوی برپا شده است که در آن آموزش و مشاوره گروهی به صورت رایگان صورت می‌گیرد و سومین کلینیک، کلینیک آستان مهر رضوی در مرکز شهر مشهد مقدس سه راه بعثت است که توسط آن خدمات مشاوره‌ای متعدد‌ به شهروندان و پرسنل و خادمان آستان قدس رضوی ارائه می‌شود.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی ادامه داد: چهارمین کلینیک مشاوره این مرکز در استان اصفهان واقع شده است که در مجموع در این 4 کلینیک بیش‌از 140 نفر مشاوره با مدرک تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد از اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی، تربیت مدرس، پژوهشکده حوزه و دانشگاه در رشته روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌‌ای ارائه می‌کنند.

اصغری نکاح با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی تحت نظر شورای اندیشه‌ورز صورت می‌گیرد، بیان کرد: اداره پژوهشی یکی از بخش‌های زیر مجموعه این مرکز به‌شمار‌ می‌رود که مسئولیت هویت‌بخشی و شبکه‌سازی روان‌شناختی و مشاوره‌ای را بر عهده دارد و به هیچ عنوان به دنبال موازی‌کاری و رقابت با سایر نهادها فعال در این عرصه نیست بلکه به دنبال پر کردن خلأ‌های موجود در این راستا است.

وی با بیان اینکه مشاوره دارای رویکرد‌های مختلفی است، عنوان کرد: دین مبین اسلام دارای آموزه‌های زیادی از بُعد روان‌شناسی و مشاوره است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی مدل‌های جدیدی از روان‌شناسی را مبتنی بر آموزه‌های دینی ارائه کرده که مشاوره پیش‌از ازدواج، اختلافات زناشویی و انعطاف‌پذیری خانواده نمونه‌ای از آن‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز