خبرگزاری کار ایران

در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری البرز، مطرح شد؛

غباثی تبار: فقر مهارتی؛ ریشه اصلی بیکاری در کشور / شاهمرادی: رسالت دستگاههای متولی در تولید و اشتغال بسیار حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۹۰

طرح مهارت آموزی اشتغال محور در سومین جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان البرز تشریح شد.

به گزارش ایلنا در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان البرز که به ریاست جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز و با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، طرح جامع مهارت آموزی اشتغال محور تشریح و تبیین شد.

تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به اینکه ریشه اصلی بیکاری در کشور فقر مهارتی است خاطرنشان کرد : رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، مهارت آموزی و رفع فقر مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به معرفی ظرفیتهای آموزش فنی و حرفه ای استان و ارائه گزارش عملکرد کمی و کیفی شش ماهه نخست سالجاری پردخت و گفت: اولویت های مهارت آموزی ایجاد زمینه اشتغال از طریق مهارت آموزی کارجویان، حفظ پایداری اشتغال از طریق ارتقاء یا تغییر مهارت شاغلین و غنی سازی اوقات فراغت با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی است.

 غیاثی تبار ضمن تشریح طرح جامع اشتغالزایی مهارت محور افزود: افزایش اشتغال استان، هدفمند شدن آموزشهای مهارتی، افزایش پایداری اشتغال، کیفیت بخشی خدمات دهی به مردم، کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت اقتصاد خانواده است که از مزایای اجرای این طرح جامع در استان البرز خواهد بود.

وی همچنین خواستار تشکیل گروه کاری طرح زیرمجموعه کارگروه اقتصادی و اشتغال به ریاست معاون اقتصادی استانداری شد و ادامه داد: تعیین شرح وظایف دستگاههای اجرایی مربوطه، مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط طرح و تأمین و تخصیص اعتبارات برای نوسازی تجهیزات آموزشی کارگاههای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان از جمله مواردی است که لازم به پیگیری خواهد بود.

در ادامه، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه رسالت دستگاههای متولی در مباحث مختلف اقتصادی از جمله تولید و اشتغال بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برنامه های تولید و اشتغال مولد و گسترده باید با جدیت در استان البرز دنبال شود.

وی اظهار داشت: به دلیل نرخ بالای مهاجرت  و رشد روزافزون جمعیت در استان البرز، باید از همه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت ، خدمات ، کشاورزی و… برای افزایش بسترهای اشتغال بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به طرح جامع اشتغالزایی مهارت محور اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در زمینه مهارت آموزی به اقشار مختلف استان، مشارکت همه دستگاهها و نهادهای استان را برای اجرای این طرح خواستار شد و آمادگی خود را برای حمایت های معنوی از طرح مذکور اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز