خبرگزاری کار ایران

موفقیت خراسان رضوی در کاهش تصادف سرویس مدارس در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۱۲

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی از طرح‌های مختلف پلیس برای کاهش فوت شدگان بر اثر تصادفات شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۲۷۰ پست ثابت پلیس راهور برای روان سازی و رفع گره های ترافیکی اول مهر ماه در اطراف مدارس حاشیه معابر خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که ۹۷ پست ثابت از این تعداد مربوط به مشهد است.

سرهنگ حمید رضا دهنوی افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۵ خودرو به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشت که هفت هزار خودرو از این تعداد در مشهد بود.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۳ هزار و ۱۹۵ تخلف سرویس مدارس در این استان اعمال قانون شد که حدود ۶ هزار تخلف از این تعداد مربوط به مشهد بود.

وی گفت: در زمینه تصادف سرویس مدارس نیز از استان های موفق در کشور هستیم به‌طوری‌که پارسال تصادف جرحی و فوتی در این زمینه نداشتیم و فقره ۶ فقره تصادف خسارتی ثبت شد.

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی افزود: رانندگان سرویس های مدارس باید دارای کارت صلاحیت و پایبند به قوانین باشند.

وی اظهار داشت: طرح آموزش همگانی مدارس نیز از ابتدای مهر ماه با اولویت مدارس ابتدایی آغاز می شود، همچنین امسال آموزش مدارس متوسطه نیز در اولویت قرار گرفته که ۲۴۰ آموزشگاه از هشت ناحیه آموزشی مشهد در دوره های آموزش متوسطه اول و دوم در این طرح آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی گفت: همایش همیاران پلیس نیز از ۱۱ مهر ماه همزمان با هفته ناجا در استان آغاز می شود، این طرح نقش مهمی در کاهش تصافات دارد به طوریکه از سال ۸۶ تاکنون آمار فوتی های تصادفات در کشور حدود ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

سرهنگ دهنوی با بیان اینکه عابران پیاده در تلفات تصادفات جاده ای سال گذشته استان سهم ۵۶ درصدی را به خود اختصاص دادند افزود: بیش از ۴۵ درصد عابران پیاده متوفی در تصادفات دارای سن بیش از ۴۰ سال بوده و سهم کودکان در تلفات سوانح رانندگی نیز کمتر از پنج درصد بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب پذیری بیشتر بزرگسالان در تصادفات، آموزش همگانی در مساجد و سایر اجتماعات از اول مهر ماه اجرایی می شود.

وی ادامه داد: طرح جامع کاهش تصادفات نیز ابتدای امسال در این استان تدوین شد و طبق بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز