خبرگزاری کار ایران

با دستور مونسان انجام شد؛

ثبت حریم « قلعه تاریخی وزیر » در فهرست آثار ملی یزد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۸۵

روز گذشته وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابلاغیه ثبت قلعه وزیر در شهرستان میبد را صادر کرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این قلعه سال‌ها قبل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابلاغ‌های جداگانه‌ای به استاندار یزد ثبت ملی دو اثر طبیعی و فرهنگی استان شامل « قلعه وزیر» میبد و « ژئوسایت کندل کافی آباد» اشکذر را ‌اعلام کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده روابط عمومی استانداری یزد، "علی‌اصغر مونسان" وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌‌ای، ثبت ملی اثر فرهنگی استان یزد را به محمدعلی طالبی استاندار یزد ابلاغ کرد. طبق این ابلاغ اثر ملی فرهنگی و تاریخی « قلعه وزیر» واقع در میبد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قلعه وزیر میبد در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود. این قلعه دوره قاجاری در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۱۲۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اما اینکه بعد از 16 سال مجددا نام این اثر خشتی در فهرست آثار ملی ایران، ثبت و ابلاغ شود باعث شگفتی فعالان میراث فرهنگی شده است. به نظر می رسد در روند ثبت این اثر و یا در نحوه  انتشار خبر مربوط به ثبت آن ابهاماتی وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز