خبرگزاری کار ایران

رجایی نیا خبر داد:

افزایش 50 درصدی کندوهای زنبور عسل در قوچان

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۸۵

فرماندار قوچان از اشتغال زایی بالا به واسطه 12 هزار کندو زنبور عسل در روستاهای قوچان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی رجایی نیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های راهبردی استاندار خراسان رضوی در راستای این طرح، تعیین معین‌های اقتصادی است که برای قوچان در حال حاضر 3 معین اقتصادی انتخاب شده و دو معین دیگر اضافه‌ خواهد شد.

وی با عنوان  این مطلب که برای رسیدن به توسعه اقتصادی و فرهنگی می بایست از تمام ارکان  نظام و سرمایه های فیزیکی استفاده شود، تاکید کرد: بحث توانمندی سازی مردم و ترویج رویکرد اشتغال محور بویژه در روستاها و انعقاد و امضای تفاهم نامه هایی با سرمایه گذران در بخش های مختلف از اقدامات انجام شده در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی است.

رجایی نیا از ایجاد 5 حوزه بومگردی در سال 98 خبرداد و گفت: علاوه بر این 5 مورد، یک مورد نیز در دست تاسیس بوده و همچنین در سه مورد دیگر سرمایه گذاری صورت گرفته است. 

فرماندار قوچان همچنین اعلام کرد : در سال98، پنج صندوق خرد روستایی تشکیل شده که با تسهیلات اعطایی در این زمینه برای تمام اعضا شغل ایجاد شده است. 

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به افزایش 50 درصدی کندو های زنبور عسل، اظهار داشت: 12 هزار کندو در روستاهای قوچان وجود دارد که خوشبختانه در این زمینه اشتغال خوبی بوجود آمده است. 

امام جمعه قوچان نیز فعالان عرصه اقتصاد و صنعت گران را  رزمندگان اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: در قوچان برخی کارخانه ها، سیاسی کار می‌کنند و ما نباید از افرادی که نیت کار اقتصادی را ندارند حمایت کنیم. 

وی از اینکه گزارش صنعتگران با مسئولان همخوانی ندارد و در تعارض است، انتقاد کرد و افزود: متاسفانه از افرادی که دغدغه اقتصادی دارند و در راه صنعت از زندگی خود گذشته اند آنطور که انتظار می‌رود حمایت نمی شود. 

حجت الاسلام محمد علی دستجردی با اشاره به این نکته که قوچان در استان بیشترین و بالاترین آمار بیکاری را دارد، اذعان داشت: ما در قوچان پتانسیل خوبی در زمینه نیروی انسانی ماهر و متخصص داریم که طرح و ایده های سازنده ای می‌دهند و پای کار هستند.

وی با عنوان این نکته که مجوز گرفتن برای سرمایه گذران و انجام فعالیت های اقتصادی با موانع زیادی رو به روست، یادآور شد : با این وجود و بروز مشکلات این چنینی نمی‌شود کار اقتصادی نمود و نباید سیاست را وارد اقتصاد کرد. 

دستجردی همچنین افزود: باید برای سرمایه گذاری زمینه آن در شهرستان فراهم شود تا سرمایه گذار به اینکار راغب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز