خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خراسان رضوی خبر داد ؛

ساخت 66 اقامتگاه بومگردی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۷۵۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:۶۶ اقامتگاه بومگردی هم اینک در سطح استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این باره افزود: گناباد با هشت واحد و شهرستان بینالود با هفت واحد اقامتگاه بومگردی در دست ساخت رتبه های نخست و دوم این حوزه را در خراسان رضوی دارند.

وی ادامه داد: پنج واحداقامتگاه بومگردی نیز در هر یک از شهرستانهای کلات، نیشابور، خواف و چناران دست ساخت است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به در دست ساخت بودن اقامتگاه‌های بومگردی در همه شهرستانهای این استان به جز تربت جام، تایباد، مه ولات و جغتای اشاره و بیان کرد: موافقت اولیه برای ساخت ۹ اقامتگاه بومگردی در این چهار شهرستان صادر شده است.  

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون موافقت اصولی برای ساخت ۹۰ اقامتگاه بومگردی در سطح خراسان رضوی صادر شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی جدید در سطح استان به بهره برداری برسد.

بیدخوری افزود: ۷۱ اقامتگاه بومگردی هم اینک در سطح خراسان رضوی با جذب و اقامت مسافران و گردشگران فعالیت دارند.  

وی به استقبال بالای گردشگران به خصوص گردشگران خارجی از اقامتگاههای بوم گردی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بر همین اساس گردشگران خارجی با برنامه‌ریزی قبلی هم اینک برای اقامت در گناباد و خواف اقدام به رزرو اقامتگاه‌های بومگردی در این شهرستانها می کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فعالیت اقامتگاههای بوم گردی در افزایش ماندگاری مسافران، توزیع مناسب و متعادل گردشگران در سطح شهرستانهای توریست پذیر استان و همچنین کاهش تمرکز حضور گردشگران در مشهد تاثیر بسزایی دارد.  

خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است. تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تعداد شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ مورد میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. خراسان رضوی در مجموع ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر ارزشمند دارد.

همچنین این استان با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در همین حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز