خبرگزاری کار ایران

بنامولایی مطرح کرد:

نرخ سه برابری سوخت کارگو، صادرات محصولات غذایی را مختل می‌کند/ اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از داشته ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۱۹۸

رئیس‌اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اثرات تحریم‌های اقتصادی در بخش تولید تصریح کرد: در شرایط بد اقتصادی مکلفیم هر کدام در حد توان مشکلی از راه تولید برداریم که هم به رونق تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال و کاستن از ناهنجاری های جامعه کمک کند.

به گزارش ایلنا، رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی استان البرز شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از مدیران تلاشگر البرز گفت: در اتاق بازرگانی با 23 تشکل مرتبط با سیاست دولت در راستای توسعه صادرات و فناوری و استارت آپ، همکاری خوبی داریم.

وی افزود: جایزه صادراتی و یارانه باید به کسانی داده شود که بیایند خارج از رانت و باندبازی هایی که در کشور وجود دارد تلاش و دروزاه های دنیا را برای ما باز کنند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تشکل های اقتصادی در اتاق بازرگانی، گفت: باید تحمل‌مان را بالا برده، با همدیگر کار کرده و تولید محصولات داشته باشیم. یکی از مشکلات ما اینجاست که تشکل های ما، نگاه گروهی کار کردن را ندارند و ما سعی داریم با تغییر نگاه به سوی هم افزایی و تشکل گرایی حرکت کنیم.

بنا مولایی با اشاره به اهمیت حمایت بخش خصوصی اظهار داشت: اخیرا معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد که اگر موضوعی بدون مشورت با بخش خصوصی ارائه شد از ورود آن به هیات دولت جلوگیری می شود و این نشان دهنده حمایت از تشکل ها، خرد جمعی و تشکل گرایی است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، گفت: ماده 5 قانون کسب و کار هم این اجازه را به اتاق بازرگانی داده که بتوانیم تشکل های اقتصادی را در آن ساماندهی کنیم. 

این مدیر استانی گفت: لازم است تشکل های اقتصادی در اتاق بازرگانی، تشکل های سیاسی در وزارت کشور و تشکل های صنفی در وزارت کار، پیگیری و ساماندهی شود. 

در سال گذشته مشکلات زیادی از سوی بانک مرکزی و سنگ اندازی ها و بخشنامه های متعدد آن مانع رشد کار و صادرات ما بوده است اما امروز یکی از معیارهای ما انتخاب صادر کننده و فعال اقتصادی خوب است که بتوانند با محصولات و مواد داخلی تولید کنند و این مورد انتظار ماست. 

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اثرات تحریم های اقتصادی در بخش تولید تصریح کرد: در شرایط بد اقتصادی مکلفیم هر کدام در حد توان مشکلی از راه تولید برداریم که هم به رونق تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال و کاستن از ناهنجاری های جامعه کمک کند و این ارزشمند است. 

به گفته وی راه های درآمدزایی بدون دردسر در کشور زیاد است، نزول بی حساب شده، باید دست کسانی را که سفره تولید را گسترده می کنند بوسید و بدون سنگ اندازی از آن ها حمایت کرد. 

بنامولایی به ضرورت حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: کمتر از یک روز، ارزش پول و نقدینگی تولید به یک چهارم می رسد، چه انتظاری هست که تولید کننده دراین شرایط و مشکلات کار کند، در حالی که خیلی ها چراغ خاموش با سرمایه گذاری در بانک ها کسب درآمد می کنند. 

بنامولایی گفت: نگاه خود را باید در جامعه تغییر داد و در این زمینه رسانه ملی باید همراه باشد چراکه نگاه جامعه، سرمایه ستیز است، هنر مدیریت در هر کشور، جذب سرمایه است. 

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به 15 میلیون دانش آموخته لیسانس به بالا، گفت: مشکل اشتغال کارگری نداریم، مشکل ما تامین کار برای دانش آموختگان است که دانش و مهارت دارند لذا باید شهرک های صنعتی و تحقیقاتی و تامین استراتژی برای توسعه صنعتی داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: چرا نباید در بازرهای عراق، افغانستان و سوریه که با استخوان، پول و خون ملت نگهداری شده اند بتوانیم فعالانه حضور داشته باشیم؟ دولت و مسوولان باید عنایت داشته باشند. 

امروز در ساختمان سازی و صنایع ساختمانی اشباع هستیم و باید مصالح ساختمانی خود را به کشورهای آسیای میانه و در حال توسعه برای ساخت و ساز صادر کنیم و نیروی کار و مصالح ساختمانی ببریم تا کارگاه های ما بتوانند کار کنند.

بنامولایی با اشاره به مشکلات صادرات مواد غذایی و کشاورزی گفت: با وجود تمام مشکلات در استان، روزانه 40 تا 45 کانتینر صیفی جات از البرز صادر می شود. 

وی با انتقاد از نرخ مصوب سوخت هواپیماهای کارگو گفت: چرا فرودگاه پیام و کارگو سنتر را مسوولان راه نمی اندازند و وزیر نفت، پول سوخت هواپیمای باری را سه برابر مسافربری تعیین می کند و نمی گذارد صیفی جات تازه را برای روسیه و کشورهای همسایه در دو یا سه ساعت حمل کنیم؟ اینها مطالبات بخش خصوصی است.  

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی این که از داشته ها استفاده بهینه کنیم. امروز دولت باید نقش هدایت سرمایه را داشته باشد تا از ظرفیت های موجود بتوانیم صد درصد استفاده کنیم و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز