خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در قوچان :

ایران برای مذاکره هیچ محدودیتی ندارد/ برقراری ارتباط با ریاض به زماننیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۱۷۷

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران از تامین امنیت ملی و منطقه‌ای به دست نیرو‌های منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی شوشتری نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در نشست خبری خود با خبرنگاران در قوچان عنوان کرد: در صورتی  امنیت منطقه خلیج فارس، پایدار و با ثبات خواهد بود که توسط کشورهای منطقه و بدون حضور نیروهای فرا منطقه ای ایجاد شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ایران را بازیگر بزرگ منطقه‌ای اعلام کرد و خاطر نشان کرد: برای ایران همواره امنیت منطقه پارامتر و شاخصی مهم به شمار می‌آید و مخالف کامل حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در این حوزه مهم از جغرافیای سیاسی جهان است.

وی هم چنین ادامه داد: ایران به هیچ‌وجه با حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس موافق نبوده و معتقد است امنیت منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تأمین شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی درباره رفتارها و نشانه‌های مثبتی که اخیراً از طرف عربستان به سمت ایران فرستاده شده، اذعان داشت : با وجود این که ایران و عربستان در جهان اسلام مسائل مشترکی دارند اما  از رابطه خوبی با یکدیگر برخودار نیستند و برقراری ارتباط و رفع سوء تفاهمات زمان زیادی را لازم دارد.

وی در خصوص این مسئله اضافه کرد: این پیام ها با توجه واقعیات و اتفاقات منطقه از سوی ریاض داده می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز از هر موضوعی که به وضعیت جهان اسلام کمک کند استقبال کرده و بارها تأکید کرده است که برای مذاکرات هیچ محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز