خبرگزاری کار ایران

علایی خبر داد:

۵۷ درصد مخازن سدهای خراسان رضوی آب دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۷۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۴۳ درصد ظرفیت سدهای این استان خالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علایی در این خصوص افزود: میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای خراسان رضوی طی مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد بود که به دنبال بارش‌های خوب بهاری آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان اکنون شرایط مناسبی دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰۲  میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای خراسان رضوی ذخیره شده که ۷۸۴ میلیون متر مکعب از این میزان در سال جاری به سدها  وارد شده است.

وی گفت: از میزان کل آب ورودی به سدهای خراسان رضوی طی سال جاری تاکنون ۷۵ میلیون متر مکعب به مصرف شرب و کشاورزی رسیده است.

علایی توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری استان خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۷۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی ذخیره شده است که ۶۰ درصد ظرفیت این سد را شامل می‌شود و نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش دارد.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز