خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد:

آماده باش ۸۶ اکیپ دامپزشکی همزمان با عید قربان

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۱۳

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با عید قربان و با توجه به سنت حسنه قربانی در این روز نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان انجام خواهد شد.

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با سنت حسنه قربانی در روز عید قربان نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط بازرسان بهداشتی و شرعی توسط ۸۶ اکیپ سیار و ثابت انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان با هماهنگی‌های به عمل آمده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، امام جمعه و جماعات و با به کارگیری بیش از ۱۶۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح در قالب ۸۶ اکیپ نظارتی بازرس شرعی و بهداشتی دامپزشکی جهت نظارت بر ذبح قربانی با رعایت اصول فنی،بهداشتی و شرعی در روز عید قربان به طور رایگان نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افرادسودجو و فرصت‌طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهار راه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را ترجیحا در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با ماموران دامپزشکی ذبح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز