خبرگزاری کار ایران

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها مطرح کرد:

نیاز به اورژانس هوایی در استان بوشهر/ درخواست بازگشت به کار کارگران اخراجی عسلویه

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۹۶

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها گفت: در استان بوشهر با توجه به شغل صیادی اغلب مردم منطقه در مواقع بروز حادثه نیاز به اورژانس هوایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر فاطمی امروز در بیست و یکمین اجلاس شورای عالی استانها اظهار داشت: با کمال تاسف در هفته گذشته چند نفر از صیادانی که جهت امرار معاش و صید ماهی به دریا رفته بودند جان خود را از دست دادند در صورتی که اگر با اورژانس هوایی منتقل می‌شدند، نجات می‌یافتند.

وی افزود: تا کی باید شاهد مرگ بسیاری از هموطنان‌مان باشیم که در دریا به علت نبودن اورژانس هوایی جان خود را از دست می‌دهند؟ از مسئولان می‌خواهیم که با توجه به اینکه اکثر افراد بندرنشین شغل‌شان صیادی و تجارت است، اقدامات لازم جهت ایجاد پایگاه امداد هوایی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طرح راه‌آهن بوشهر- شیراز مدتهاست معطل باقی مانده است. اعتباری که جهت زیرساخت این پروژه هزینه شده، روز به روز مستهلک می‌شود. از مسئولان می‌خواهیم اعتباری ویژه و سریع را جهت ادامه این پروژه در نظر بگیرند.

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها عنوان کرد: در جلسه هم‌اندیشی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری داشتیم، بحث مکانی برای شورای استان بوشهر بود که هیچ جوابی ندادند و حاضر نیستند با شورا همکاری کنند. در صورتی که در محله بافت قدیم چندین اداره مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: مطالب و مشکلاتی که در شورای عالی به صورت مکتوب به شورای عالی استانها فرستاده می‌شود چند درصد این مکاتبات پیگیری می‌شود. وقتی استانی دچار مشکلات حاد می‌شود مردم انتظار دارند که شوراها اقدامی عاجل انجام دهند.

فاطمی افزود: صدها کارگر بومی استان بوشهر که در منطقه ویژه اقتصادی با سابقه 10 الی 15 سال در آن منطقه مشغول به کار بودند را اخراج کردند. چندین بار مسئولان قول دادند برای بازگرداندن این کارگران اقدامی انجام دهند ولی هیچ حرکتی تاکنون در این زمینه صورت نگرفته است لذا از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به بازگرداندن این کارگران زحمتکش اقدام کنند.

وی ادامه داد: عدم حمایت از سرمایه‌گذاران و نبودِ امکانات لازم جهت سرمایه‌گذاری آنها، نبودِ مدیریت قدرتمند و بانفوذ بومی در بدنه دولت، عدم برنامه‌ریزی بلندمدت و یا یک سند چشم‌انداز از توسعه استان امیدواریم با کنکاش در هرکدام از این دلایل در آینده باعث باز شدن گره‌های کوری که تاکنون دستاوردی جز عقب‌ماندگی و نگه داشتن استان از سایر استانهای کشور نداشته است، باشیم.

فاطمی اظهار داشت: خواسته مردم شهرستان دشتی ممانعت از فعالیت معدن‌کاران در کوه دیرمی و تنگه شیرین به دلیل تخریب موقعیت تاریخی و طبیعی دشتی و آسیب به چاه‌های آب و حیات نسل‌های آینده دشتی است.

فاطمی بیان کرد: مطالبات مهم بخش کاکی اختصاص اعتبار برای تکمیل پل کاکی به دهستان کبکان است که در آینده موجب توسعه اقتصادی و اشتغال در این منطقه می‌شود.

وی افزود: تعیین حق‌آبه از سد باغان جهت احیای نخلستان‌های دیم دشتی برای کشاورزان روستاهای حاشیه موند که اگر این حق‌آبه تعیین نشود باعث نابودی تمامی این نخلستانها خواهد شد.

وی گفت: با ایجاد شهرک‌های صنعتی دو روستا در شهرستان دشتی، فرصتی برای اشتغال و توسعه متوازن است و یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر شهرستان دشتی در بخش کاکی گنبدهای نمکی است که با ایجاد ژئوپارک باعث رونق گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز