خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

۳۰درصد دانش آموزان کشور در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۵۶

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز ۳۰ درصد دانش آموزان کشور در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند که در این راستا طرح ارتقای دانش آموزان مناطق و استان های قابل توجه آغاز شده و این رویکرد جدی عدالت ترجیحی در نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور،  سید جواد حسینی دوشنبه در آئین گشایش بیستمین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در اردوگاه شهید رجائی نیشابور افزود: امروز عدالت آموزشی در آموزش و پرورش یک هدف راهبردی است که توجه به روستاهای مرزی و عشایری از مصادیق آن است و عدالت آموزشی با رویکرد عدالت ترجیحی محقق می شود.

وی تصریح کرد: امسال بیش از ۵۰۰ نفر دانش آموز پسر و ۵۰۰ نفر دانش آموز دختر به نمایندگی از طرف بیش از ۱۸۲ هزار و ۷۵۸ دانش آموز عشایر در سراسر کشور در این اردوها شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در بیش از ۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: ۱۷ هزار و ۴۷۱ معلم، مدیر و کارمند فرهنگی در آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری کشور فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش کشور یک سند بنیادین و تحول خواه را در پیش رو دارد که این سند شامل چند جوهره اساسی است و اردوهای دانش آموزان عشایری شامل همه این موارد است.

وی عنوان کرد: برگزاری این اردوها گامی در جهت تعلیم و تربیت تمام ساعتی و ایجاد چرخش های تحول آفرین در نظام آموزشی برای تبدیل این نهاد به یک نهاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است.

حسینی با اشاره به اینکه برقراری عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی، هویت بخشی انقلابی، دینی، ملی و محلی و بین المللی به دانش آموزان و ارتقای سطح آنان در تراز نظام جمهوری اسلامی و آموزه های قرآن کریم از دیگر اهداف این اردوها است، افزود: برگزاری این اردوها جلوه ای از وحدت و هویت ملی را در راستای اهداف سند تحول بنیادین با آموزش مهارت های همدلی، بهزیستی، انسجام بخشی، زیست مطلوب، وفاق اجتماعی و انسان دوستی در این اردوها به نمایش می گذارد.

 حسینی یادآور شد: ایران در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان از حیث مردم شناسی کثیر المله شناخته شده و اقوام و ادیان مختلف در پرتو ۲ عنصر دینی، ایمانی و ملی، ایرانی به یک روح واحد دست یافته است که نمادهای همه این عناصر در خراسان وجود دارد و نماد فرهنگی دینی مضجع منور رضوی و فرهنگی ایرانی در فردوسی، عطار و خیام تجلی یافته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در این مراسم افزود: امروز ۷۷ هزار مدرسه به شبکه ارتباط ملی متصل شده است و ۱۳۰ هزار کلاس درس هوشمند سازی شده است.

حسینی گفت: به ازای هر یکصد دانش آموز هفت کامپیوتر در مدارس وجود دارد با اجرای طرح عدالت ترجیحی نابرابری ها در این زمینه برطرف می شود.

وی اظهار داشت: در طول برنامه ششم توسعه تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تمام روستاها و مناطق حاشیه نشین به اتصال به شبکه ارتباطات هوشمند سازی می شوند.

شایان ذکر است اردوی کشوری دانش آموزان عشایر برای دوازدهمین بار در استان خراسان رضوی با حضور ۵۰۰ دانش آموزان پسر از ۲۳ استان در اردوگاه شهید رجائی باغرود نیشابور از ۱۳ تا ۲۳ مرداد ماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز