خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین :

لزوم داشتن مجوز از دامپزشکی برای حمل دام و فرآورده های خام دامی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۸۴

نقل و انتقال دام زنده و فرآورده های دامی در قزوین فقط با مجوز دامپزشکی انجام می شود و با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار از طریق حمل غیرمجاز دام هرگونه حمل دام زنده سبک و سنگین که فاقد مجوز دامپزشکی باشد، خلاف مقررات محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مهدی جلوخانی، حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی بیان کرد و افزود: متقاضیان حمل دام و فرآورده‌های خام دامی باید پس از ارایه درخواست به واحد قرنطینه و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل را دریافت کرده و سپس با خودروهای ویژه اقدام به جا به جایی محموله‌ موردنظر خود کنند.  

جلوخانی گفت:حمل دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعا و احشای داخلی و همچنین انواع آبزیان از جمله مواردی هستند که حمل و نقل آنها نیازمند مجوز است.

این مسئول افزود: واحد قرنطینه اداره دامپزشکی همه ساله با تعداد زیادی تقاضا در این زمینه مواجه است که در مورد تمامی آنها مراحل قانونی و رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای به صورت کامل مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

 وی گفت: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی استان خودروهای حامل فرآورده های خام دامی را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که محموله‌های گوشت و مرغ و ماهی و ... ورودی به استان دارای مجوز بهداشتی حمل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز