خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

آتش سوزی در 367 هکتار مزارع کشاورزی از ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۶۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابندای سال جاری تاکنون بیش از 367 هکتار مزارع زراعی و باغی این استان طعمه حریق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و اعضا برگزار شد بیان کرد: براثر این حریق، بیش از  22 میلیارد و 887 میلیون ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی استان وارد شده است.

وی گفت: از این میزان خسارت وارده 15 میلیارد و 926 میلیون ریال محصولات زراعی و یک میلیارد 631 میلیون ریال محصولات باغی وارد شده است.

 به گفته وی همچنین طی این مدت 210 میلیون ریال به محصولات دامی، 4 میلیارد و 620 میلیون ریال علوفه و 500 میلیون ریال به تاسیسات کشاورزی و منابع آبی استان خسارت وارد شده است.

وی اظهار داشت: خسارات وارده شده به محصولات زراعی و باغی شامل گندم، جو، انگور و سیب در سطح روستاهای شهرستانهای آبیک، آوج، البرز، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین است.

اسماعیلی گفت: خسارات وارده شده در سطح این  شهرستانها شامل 367 هکتار محصولات زراعی و باغی، یک رأس دام، یک تن علوفه و 3 واحد تاسیسات کشاورزی و منابع آبی است.

به گفته وی همچنین  بر اثر آتش سوزی از ابتدای سال جار ی تاکنون سال جاری 350 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به میزان 60 میلیارد ریال  خسارت وارد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز