خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ مونسان به استاندار فارس صورت گرفت؛

ثبت ۲۵ اثر فرهنگی - تاریخی در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۵۶

رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ۲۵ اثر فرهنگی- تاریخی در استان فارس را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در نامه‌های جداگانه، مراتب ثبت ۲۵ اثر فرهنگی تاریخی فارس را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

این آثار شامل؛ درپوش استودان برزین با کتیبه پهلوی با شماره ثبت ۱۲۳۲، سنگ قبر پناه با کتیبه پهلوی با شماره ثبت ۱۲۳۳، سنگ قبر نیکداد و برزیدک با کتیبه پهلوی با شماره ثبت ۱۲۳۴، سنگ قبر آذرشب با کتیبه پهلوی با شماره ثبت ۱۲۳۵ که همگی در استان فارس شهرستان کازرون، بخش مرکزی، دهستان امامزاده سید حسین است که در مجموعه جهانی بیشاپور موزه بیشاپور نگهداری می‌شوند.

همچنین قرآن هفده من با شماره ثبت ۱۲۳۶، قرآن تاشی خاتون با شماره ثبت ۱۲۳۷، قرآن ابراهیم سلطان ۱۲۳۸ واقع در استان فارس، بخش مرکزی شهر شیراز، میدان شهرداری، موزه پارس و پیکره گاو – مرد بیشاپور با شماره ثبت ۱۲۳۹، نقوش برجسته کاخ والرین واقع در شهرستان کازرون، بخش مرکزی، دهستان امامزاده سید حسین، مجموعه جهانی بیشاپور دیگر آثار ثبت شده استان فارس است.

فارس رتبه نخست کشور را در تعداد آثار ثبتی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز