خبرگزاری کار ایران

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد ؛

جای خالی تشکل‌های مردم نهاد در رفع موانع حاشیه‌نشینی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۳۴

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در حوزه رفع موانع مربوط به حاشیه نشینی و درمان حاشیه نشینی ، جای تشکل‌های مردم نهاد خالی است تا در نگه داشتن جمعیت در حاشیه شهرها و توانمند سازی آنها و حل مسئله برای آنها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، کمال اکبری در جمع سازمان‌های مردم نهاد منتخب استان خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، گفت: بیش از 64 موضوع عملکردی سازمان‌های مردم نهاد، بر اساس خواست درونی و مسئولیت پذیری اجتماعی ،  از این سازمان‌ها به عنوان گذرگاه توسعه پایدار منطقی و متوازن جامعه مطرح است.

اکبری خاطرنشان کرد: در جهت تصدی‌گری اجرایی مردمی همچنین  کاهش وظایف دولت و چابک‌سازی، بایستی مشارکت‌های اجتماعی به فرهنگ و عزم و اراده و باور عمومی جامعه تبدیل شود و سپس خواستار تلاش در جهت ایجاد نشاط اجتماعی توسط سازمان های مردم نهاد شود.

وی همچنین از حذف فرآیند انگشت نگاری به منظور حفظ حرمت مشارکت کنندگان و تسریع در امور مربوط به تمدید مجوزهای سمن های اجتماعی خبرداد و گفت: در پی آن هستیم که ثبت اولیه تاسیس تشکل های مردم نهاد نیز در محل دفتر اجتماعی در استانداری ها انجام پذیرد تا روند طولانی و خسته کننده مراحل ثبت حذف و اصلاح شود.

وی استفاده از سامانه جامع پاسخگویی ، را امری مهم ذکر کرد که باعث کاهش تاخیرها در پاسخ به استعلامات طی حداکثر یک ماه تا ۴۵ روز خواهد شد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ، ایجاد تشکلهای مردم نهاد در سطح کشور ، در زمینه کاهش تصادفات جاده ای و حل مسائل ترافیکی را از نیازهای ضروری جامعه دانست.

 اکبری گفت: در حوزه رفع موانع مربوط به حاشیه نشینی و درمان حاشیه نشینی ، جای تشکل‌های مردم نهاد خالیست تا در نگه داشتن جمعیت در حاشیه شهرها و توانمند سازی آنها و حل مسئله برای آنها فعالیت کنند.

وی آگاهی از مقررات و قوانین همراه با  آموزش در خصوص کارکردهای تشکل ها را نیاز اولیه تمامی تشکل ها دانست و آموزش توانمند سازی تخصصی اعضا در تشکل ها و سمن ها را با استفاده از پتانسیل خانه سمن ها خواستار شد. 

وی در پایان از همه تشکل‌ها خواست تا نسبت به افزایش اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف اجتماعی اقدام کنند و خاطر نشان کرد که با افزایش اعضا واهمه‌ای از جایگاه خویش نداشته باشند.

در پایان نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد منتخب استان خراسان رضوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با مسئول خانه تشکل های استان خراسان رضوی تفاهم نامه ای در جهت انجام فعالیت های مرتبط در استان امضاء‌ کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز