خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران و گرد و غبار در اغلب استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۲۲

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر استان‌های کشور شاهد رگبار باران و خیزش گرد و غبار خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری در خصوص پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور با بیان این مطلب افزود: در سواحل دریای خزر کاهش دما همراه با بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی گفت: در بخش های شمالی آذربایجان شرقی و غربی در ساعات بعد از ظهر احتمال وقوع رگبارهای شاید به شکل سیل‌آسا در برخی نقاط وجود دارد که از بومی ها و مسافران می خواهیم از اسکان در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

اصغری افزود: در شمال شرق کشور رگبار با تاخیر اتفاق می افتد و فردا و پس فردا شرایط برای بارش مهیا می‌شود. مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس از جاده های شمالی را دارند در مسیر با بارش باران مواجه خواهند شد و بعد از ظهرها شدت ناپایداری ها بیشتر است.

وی گفت: مشابه این شرایط را در شرق کشور با وزش باد و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان داریم و در بخشی از کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وزش باد موجب خیزش گرد و خاک و حتی کاهش کیفیت هوا می شود.

به گفته اصغری، در جنوب شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، جنوب هرمزگان ، کرمان و بخش‌هایی از استان فارس همه شرایط برای جاری شدن آب های سطحی فراهم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: در جنوب غرب کشور هم وزش باد با خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود و در بستان ، شادگان و آبادان این وضع حاکم است و در سواحل شرقی خوزستان هم هوا شرجی خواهد بود.

اصغری افزود : در ارتفاعات مرکزی زاگرس شامل استان چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد ، بستر برای ظهور ابرهای باران زا و رگبارها خفیف فراهم است و در استان های مرکزی ، قم ، اصفهان ، یزد ، جنوب سمنان و همین طور جنوب تهران ، هوا در ساعات بعد از ظهر با گرد و غبار آلوده خواهد شد.

وی گفت: در ارتفاعات سمنان، بلندی های استان البرز و قزوین باید منتظر ظهور گرد و خاک باشیم و در خراسان رضوی به ویژه در منطقه سبزوار سرعت باد قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز