خبرگزاری کار ایران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان عنوان کرد؛

لایروبی بندر صیادی کلاهی نیاز اساسی صیادان منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۷۵

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر صیادی کلاهی‌گفت: لایروبی بندر صیادی کلاهی نیاز اساسی صیادان منطقه است.

به گزارش ایلنا، محمد جوانمرد در ادامه پیگیری‌های لازم از دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط در راستای احداث موج شکن برای صیادان کلاهی یا بندر صیادی کلاهی را از اهم دستور کار معاون صید شیلات هرمزگان خواند.

وی برخورداری از ۳۰ درصد بنادر کشور، چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی، بیش از ۳۱ هزار نفر صیاد را موهبتی است از سوی خداوند برای استان هرمزگان خواند و گفت: در این بین شهرستان میناب با داشتن حدود ۲۶۰ فروند شناور صیادی، حدود ۱۷۰۰ نفر صیاد (اشتغال مستقیم) و حدود ۱۰ هزار تن صید سالانه سهم خوبی را از این میزان به خود اختصاص داده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تداوم صید و صیادی در بندر کلاهی را با توجه به وضعیت فیزیکی این بندرصیادی نیازمند لایروبی و مرمت این بندر خواند و گفت: لازمه احیا و ارتقای بندر صیادی کلاهی حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است.

همچنین در ادامه ضمن بازدید از بندر صیادی کوهستک مصوبات سفرهای قبلی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به بندر صیادی کوهستک پیگیری شد و مصوبات جدید در راستای ارتقا و توسعه بیش از پیش این بندر صیادی به تصویب رسید. مه ضمن بازدید از ظرفیت‌های صید و صیادی بندر کوهستک با اشاره به ظرفیت‌های خوب بندر صیادی کوهستک از توابع شهرستان سیریک گفت: شهرستان سیریک با برخورداری از حدود ۴۵۰ فروند شناور صیادی و حدود سه هزار دویست نفر صیاد توانسته سالانه حدود ۱۸ هزار و صد تن صید را به خود اختصاص دهد.

در ادامه این بازدیدها فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان مأموریت این یگان را بسیار مهم و حساس خواند و گفت: بدون شک حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان نیازمند توجه بیش از پیش مردم و همه دستگاه‌های اجرایی به این مهم است چرا که مأموریت یگان حفاظت شیلات در زمینه حفاظت از منابع آبزیان است و از این فرصت باید برای حفظ این منابع نهایت بهره را برد.

سرهنگ حسن آزادی با بیان اینکه بغل نویسی شناورهای صیادی و آشکار سازی هویت این شناورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، انجام این مهم برای کلیه شناورهای تحت پوشش بندر صیادی کلاهی را در دستورکار قرار داد.

وی در پیرو درخواست‌های مکرر جامعه صیادی بندر کلاهی حاضر در محل مبنی بر تشدید برخودر با تخلفات صیادی و همچنین استفاده از ادوات صید غیر استاندارد گفت: بدون شک با تعامل سازنده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با نیروهای دریابانی استان و همچنین جامعه صیادی این مهم محقق خواهد شد.

آزادی از راه اندازی پایگاه حفاظت منابع آبزیان بندر کوهستک در آینده ایی نزدیک خبر داد و گفت: حمایت و حفاظت از منافع صیادان، برخورد با رورش های صید مخرب و ادوات صید غیر مجاز، حفظ ذخایر آبزیان و … را از اهم اهداف این مهم خواند.

همچنین در ادامه بازدید از بندر صیادی کوهستک مصوبات سفرهای قبلی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به بندر صیادی کوهستک پیگیری شد و مصوبات جدید در راستای ارتقا و توسعه بیش از پیش این بندر صیادی به تصویب رسید .
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز