خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشارکت همه دفاتر مسافرتی در تهیه پکیج‌های ارزان سفری/ هیچ قرارداد میلیاردی برای تهیه برند گردشگری وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۲۹۷

معاون گردشگری ضمن اعلام اینکه افتتاح طرح کارت سفر تنها منتظر ایجاد تنوع در پکیج‌های سفر برای آن است، درباره شایعات مطرح شده در خصوص قراردادهای میلیاردی که گفته شده او در حال انجام دادن آن همراه با مشاورانش است، نیز توضیحاتی را ارائه داد.

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری کشور) درباره آخرین وضعیت کارت سفر به خبرنگار ایلنا گفت: ابتدا شرایطی ایجاد شده بود که هر یک از دفاتر مسافرتی که قصد عضویت در این طرح را داشتند، باید پولی را به نام خودشان به عنوان تضمین در بانک قرار می‌دادند و به همین دلیل در ابتدا تعدادی از دفاتر مسافرتی در این طرح شرکت کرده بودند ولی اکنون باتوجه به اینکه ما توانستیم این مشکل را طی تعاملی با بانک‌ها حل کنیم و در حال حاضر این‌طور قرار شده تا همه دفاتر مسافرتی کشور، ما را در برگزاری این طرح همراهی کنند. این موضوع قطعا در هرچه سریع‌تر مورد استقبال گرفتن طرح توسط مردم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه به نوعی در حال هماهنگی‌های کلی طرح کارت‌های سفر هستیم، افزود: در راستای کارهای خود موضوع بسته‌های سفری با بانک‌ها نهایی شده و حتی اینکه فرایند پرداخت‌ها به چه صورت باشد نیز مشخص شده است. همچنین در حال حاضر حتی نوع بانک نیز مشخص شده ولی فعلا برای اینکه تبلیغی برای آن صورت گیرد آن را اعلام نمی‌کنیم. به‌طور کلی باید گفت که هماهنگی بانکی نیز به‌طور تمام و کمال آماده شده و تنها موضوعی که باقی مانده مختص به پکیج‌های سفر است.

تیموری در ادامه درباره نحوه آماده کردن پکیج‌های سفر این‌طور توضیح داد: اکنون برای آماده کردن جزئیات بخش به بخش پکیج‌ها در استان‌های مختلف ابتدا ما هماهنگی‌هایی را با مقصد مورد نظر انجام داده و سپس بخش خصوصی به آنجا می‌رود و با هتلداران و دفاتر آنها صحبت می‌کنند تا به بهترین پکیج موجود برسند و بتوانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم. به عنوان مثال در چند روز گذشته برای دو استان هرمزگان و بوشهر قرار شده تا پکیج‌های به شدت خوبی هماهنگ شود تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: از نظر بنده طرح در شکل پایلوت کاملا قابل اجرا بوده و باید آن را رونمایی کنیم ولی ما به دلیل اینکه می‌خواستیم مقداری پکیج‌های سفر را در آن متنوع‌تر کنیم، رونمایی را قدری به تاخیر انداختیم. به نوعی می‌خواستیم بعد از رونمایی عده‌ای نگویند که فقط برای ۴ مسیر و استان توانستند بسته سفر را آماده کنند. چراکه به این صورت همه آن چیزی که مختص به یک طرح ملی و بین‌المللی است پوشش داده نمی‌شد.

تیموری در ادامه بیان کرد: قرار نیست که این طرح یک کار بزن درویی باشد که تنها برای یک ماه انجام می‌شود. به نوعی می‌خواهیم طرح به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که از آن به عنوان یک طرح موفق در حوزه گردشگری نام برده شود و در این حوزه جا بیفتد تا سال‌ها بعد از آن در حوزه گردشگری داخلی استفاده شود. در نهایت باید بگویم که اکنون تنها دغدغه‌ این موضوع را داریم که طرح هرچه کامل‌تر ارائه شود تا بعد از مدتی به مشکل نخورد.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شایعه مطرح شده در خصوص قرارداد ۲ میلیارد و نهصد میلیون تومانی که برای طرح برند گردشگری قرار است به امضا رسد، توضیح داد: هیچ قراردادی هنوز بسته نشده است. این صحبت‌ها را یکی از دوستان از عصبانیتی که بعد از موضوع برکناری داشتند مطرح کرده‌اند که به هیچ وجه صحت نداشته و ندارد. حتی خودشان هم گفته‌اند که قرارداد تنظیم شده ولی هنوز امضا نشده است. از شما می‌پرسم وقتی هنوز قراردادی امضا نشده و من آن را ندیدم، چه کسی آن را تنظیم کرده است. در حقیقت اگر درست هم گفته باشند، کسی که مسئولیت این موضوع را داشته و برکنار شده آن را تنظیم کرده و بنده از آن هیچ اطلاعی ندارم.

وی افزود: قرارداد دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای برند گردشگری و همچنین ۸۰۰ میلیونی که برای تهیه سرفصل دروس گردشگری و چیزهای دیگری که مطرح شده به هیچ وجه وجود خارجی ندارند و بنده به شخصه تا به حال چنین قراردادهایی را ندیده‌ام. یک بنده خدایی در حال کار کردن برای تهیه برند گردشگری است که به‌طور مشترک از سوی چند سازمان این کار را انجام می‌دهد و مشاور بنده نیست. این فرد سه ماه است که در حال کار کردن با ما برای برند گردشگری است ولی هنوز حتی قراردادی با ما نداشته و تا به حال هم بعد از همه کارهایی که کرده پولی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز