خبرگزاری کار ایران

افزایش 47 درصدی صادرات نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۷۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 47 درصدی صادرات مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی بندرعباس طی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هزمرگان، ابراهیم ایدنی در همین رابطه اظهار داشت: طی این مدت 473 هزار و 558 تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه پارسال 47 درصد افزایش داشت.

وی افزود: همچنین در این مدت 54 هزارو 810 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر شهید رجایی ترانزیت شد که رونق 631 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

ایدنی خاطرنشان کرد: در مجموع طی یک ماه امسال چهار میلیون و 801 هزارو 968 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گفته این مقام مسوول از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی سال جاری، دو میلیون و 751 هزار و 278تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و 50هزار و 690 تن اختصاص به مواد نفتی دارد.

مدیرکل بنادر هرمزگان تصریح کرد: فروردین ماه امسال 934 هزار و 985 تن کالاهای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد که کاهش 15درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بندر شهید رجایی که از آن به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران یاد می شود با 40 پست اسکله و برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای و با دو هزارو 400 هکتار وسعت، ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا ( 60 درصد حجم تخلیه و بارگیری کل بنادر کشور) را دارد.

این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز