خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

رشد ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی برای نخستین بار در تاریخ البرز محقق شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۰۷

استاندار البرز گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی را به البرز معطوف کرده و ظرف کمتر از ۸ ماه شاهد حضور بیش از ۷۰ مسئول ملی در استان بوده ایم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر که روز چهارشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ساوجبلاغ برگزار شد، با قدردانی از حضور علی لاریجانی بعنوان مسئول ارزشمندی که در تمامی ادوار پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و همچنین اداره کشور حضوری موثر و تعیین کننده داشته، افزود: امید است از خیر و برکت این حضور با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، بهره مند شویم.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مستقر هستند که از این تعداد حدود ۱۵۰ برند ملی و موثر در عرصه های بین المللی فعالیت دارند.

شهبازی گفت: با توجه به الگویی که از پایتخت بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و انسجام برای حل مشکلات مردم داریم، مجموعه البرز نیز متحد و منسجم در این راستا نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه متعاقب بیشترین حضور مسئولان ملی در البرز طی ماههای اخیر، همواره همدلی و هم افزایی حاکم در این استان مورد اشاره قرار گرفته، افزود: علیرغم اینکه رنگین کمانی از اقوام مختلف در البرز بعنوان ایران کوچک زندگی می کنند، مردم البرز با تمام توان و هم گرایی در توسعه استان سهیم هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی را به البرز معطوف کرده و ظرف کمتر از ۸ ماه شاهد حضور بیش از ۷۰ مسئول ملی در استان بوده ایم.

وی گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی یک روز ۴۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های راه سازی البرز تخصیص یافته و ابلاغ شد که این امر تنها یکی از دستاوردهای حضور مسئولان ملی در استان محسوب می شود. 

شهبازی افزود: البرز، استانی استراتژیک برای کشور است چرا که بواسطه طبیعت زیبا و ۱۰ منطقه نمونه گردشگری، کشاورزی تمام مکانیزه، ۱۲ شهرک صنعتی فعال که غالبا نیز توسط بخش خصوصی اداره می شود، استقرار برترین برند تولیدات ملی، قطب تولید فروکتوز و...در مجاورت پایتخت نقش موثری در ابعاد ملی ایفا می کند.

وی عنوان کرد: در ۳ ماهه اول سال ۹۸ شاهد رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی صادرات البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم، همچنین نرخ بیکاری این استان در بهار ۹۸ نسبت به ۹۷ حدود ۱.۶ درصد کاهش یافته است. 

استاندار البرز گفت: همچنین البرز در جذب سرمایه گذاری خارجی در زمره ۳ استان برتر کشور قرار گرفت، از سوی دیگر در حوزه درآمد های مالیاتی ۱۰۳ درصد تحقق پیدا کرده و ضریب بهره برداری از آن ۱۶۰ درصد در زمینه های مختلف بوده است. 

وی افزود: این استان از ابتدا زیرساخت های ضعیفی داشته و به لحاظ بودجه و اعتبار نیز مورد توجه قرار نگرفته ولی امسال با تلاش های صورت گرفته اعتبارات عمرانی البرز برای نخستین بار برای ارتقا زیربناها بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت.

شهبازی خاطرنشان کرد: البرز با سرعت در مسیر رشد و توسعه حرکت می کند و در این راستا بخش خصوصی حضور فعال و موثری دارد.

وی گفت: تمامی متولیان استان با گفتمانی مشترک و در سایه تعامل، تفکر، همدلی و هم افزایی درصدد سرعت بخشی به مسیر تعالی البرز هستند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه هفته آینده میزبان معاون اول رییس جمهور خواهیم بود، افزود: طی این حضور چندین طرح و پروژه با اعتباری بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که بخش بزرگ آن مرهون حضور بخش خصوصی است، کلنگ زنی و افتتاح می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تولید داروی کشور در البرز صورت می گیرد، گفت: فعالیت اولین شهرک دارویی کشور در البرز آغاز شده و کنسرسیوم های بزرگ اروپایی در آن فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه البرز در شاخص‌های امنیتی و انتظامی در زمره استان‌های برتر کشور است، افزود: صدای واحدهای تولیدی در استان استراتژیک البرز طنین انداز شده و اتحاد و انسجام حاکم در این استان طبق منویات مقام معظم رهبری زمینه ساز پیشرفت و توسعه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز