خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد:

بهره برداری از ۷۵ طرح در استان اردبیل همزمان با هفته بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۷۴

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته بهزیستی ۷۵ طرح در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد ستاری به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی گفت: افتتاح ۱۰ مرکز عمومی و تخصصی مشاوره روان‌شناختی در مناطق مختلف استان، مرکز توانبخشی خانواده، کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان پارس آباد، مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مشگین‌شهر، پایگاه خدمات اجتماعی خلخال، خانه معلولان ذهنی در اردبیل و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده و خانه مهر ویژه دختران در معرض آسیب های اجتماعی در اردبیل از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان تحویل داده شده، اظهار داشت: امسال در هفته بهزیستی ۴۹ واحد مسکونی و در طول سال بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

ستاری با اشاره به اینکه فراهم آوردن شرایط مناسب و بهتر زیستن مددجویان یکی از الویت‌های سازمان بهزیستی است، بیان کرد: گام دوم بهزیستی شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به اقدامات سازمان بهزیستی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حمایت از ۵۸ هزار و ۶۱۷ نفر از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز به ۲ هزار و ۱۸۶ نفر، غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال برای پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی برای ۷۳ هزار و ۱۱ نفر و غربالگری شنوایی ۲۲ هزار و ۴۲ نوزاد جهت پیشگیری از اختلالات شنوایی از جمله آنها است.

وی ادامه داد: پارسال به بیش از ۱۱۸ هزار نفر در استان آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها توسط بهزیستی ارائه شد.

ستاری با بیان اینکه پارسال مردم بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بار با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) بهزیستی در استان جهت مداخله در آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و کودک آزاری، تماس گرفتند، گفت: مردم حدود ۱۶ هزار بار هم با شماره (۱۴۸۰) بهزیستی برای بهره مندی از مشاوره های روان شناختی رایگان تماس برقرار کردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام اینکه در سال ۹۷ با ارائه مشاوره کارشناسان این سازمان وقوع طلاق در استان در مقایسه با سال ۹۶ بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است  گفت: همچنین با اقدامات انجام گرفته ۲۶۰ گروه خودیار با 4 هزار و ۱۶۰ نفر عضو توانمند شدند و با فعالیت ۶۵۳ موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد در استان، پارسال ۸۵ میلیارد ریال کمک های مردمی در استان جمع آوری شده است.

ستاری استان اردبیل را نسبت به سایر استان ها در ساماندهی کودکان کار،  سفید اعلام کرد و گفت: کودکان کار توسط بهزیستی شناسایی شده و در موسسه خیریه 14 معصوم در قالب طرح کودک و خانواده، مسائل و مشکلات خود و خانواده آنها شناسایی شده و خدماتی مرتبط با توانمد سازی کودکان و خانواده های‌شان ارائه می شود.

وی با اعلام اینکه ما اعتقادی به جمع آوری کودکان کار نداریم بلکه در صدد حل مشکلات خانوادگی آنها هستیم افزود: در سال گذشته 253 کودک شناسایی شده بود که 166 نفر از آنها نیاز به حمایت های ویژه نظیر اشتغال، درمان، تحصیل و... داشتندکه با کمک های خوب سایر دستگاه های مرتبط، مشکلات آنها تا حدودی رفع شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به پرداخت کم هزینه ساخت مسکن به خانواده های چند معلولی در شهرها 30 میلیون تومان و روستاها 18 میلیون تومان، گفت: ما معلولان سرپرست خانوار را که در سطح استان نزدیک به ۳ هزار سرپرست با بعد خانوار ۹ هزار نفری هستند را مورد حمایت جدی قرار داده و نسبت به پرداخت مستمری و کمک های حمایتی از آنها اقدامات مطلوبی را آغاز کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز