خبرگزاری کار ایران

جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۰۲۹

‍ فراخوان بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

مدیر کل کانون پرورشی کودک و نوجوان ارومیه در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

 جواد  زاهدی افزود: بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)،زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

وی ادامه داد: در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.

زاهدی افزود: بر اساس این فراخوان، بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک(سنتی)،قصه‌هایی از روزگاران کهن،تاریخ،سنت‌ها،مذهب،آداب،قهرمانی‌ها از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود.

وی ادامه  داد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اگرچه هم‌چون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند باموضوع‌ «قصه زندگی من»در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه،امیدها،شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستند گونه روایت کنند، اما موضوع جدیدی نیز با عنوان«شهر من تهران»ویژه شهروندان ساکن پایتخت به این بخش اضافه شده است.

زاهدی ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع‌ و مدت اعلام‌ شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز