خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح مشکلات کارگری در ملاقات با رئیس قوه قضائیه/ مدیر عاملی که در زندان سود می‌برد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۶۱۱

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: پیگیر هستم تا در ملاقات حضوری با رئیس قوه قضائیه موضوع شرکت کنتورسازی قزوین و مشکلات کارگری استان را با ایشان در میان بگذارم.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مشکل شرکت کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین و مطالبات کارگران این شرکت، مربوط به حدود سه سال پیش است.

وی با اشاره به پیگیری قضایی شرکت کنتورسازی در تهران و روند کند پیگیری‌های حل مشکلات کارگران، برخورد جدی‌تر دستگاه قضایی در این زمینه و تسریع در این پرونده را خواستار شد و افزود: مدیرعامل این شرکت به همراه پسرش در حبس به سر می‌برند؛ این در حالی است که مشکلات کارگران هر روز بیشتر می‌شود و کارخانه به حالت تعطیل درآمده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع کارگران شرکت کنتورسازی در روز چهارشنبه 19 تیرماه جاری مقابل استانداری قزوین ادامه داد: قراردادهای کارگران این شرکت تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد و 10 روز دیگر قراردادی نخواهند داشت.

زرآبادی اضافه کرد: طی امسال یک مرتبه، مبلغی به عنوان علی‌الحساب به حساب کارگران واریز شده در حالی که معوقات آنان حدود 21 ماه است.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 19 تیرماه در دفتر استاندار قزوین موضوع کارگران شرکت کنتورسازی مطرح و مقرر شده پیگیری شود و هفته آینده هم جلسه‌ای در این زمینه برگزار و پیگیری می‌شود تا علی‌الحساب، مبلغی به حساب کارگران واریز شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سویی، پیگیر قراردادهای کارگران شرکت کنتورسازی خواهیم بود این در حالی است که حق بیمه آنها پرداخت نشده و تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه آنان به اتمام رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس مشکل اصلی شرکت کنتورسازی را مدیریت آن دانست و افزود: مدیرعامل این شرکت در زندان به سر می‌برد و از همان جا برای کارخانه تعیین تکلیف می‌کند و سهم خود را از فروش برداشت می‌کند که واقعا معضلی محسوب می‌شود.

مکاتبه با رئیس قوه قضائیه

زرآبادی با اشاره به مکاتبه با رئیس قوه قضائیه در خصوص مشکلات شرکت کنتورسازی و کارگران این شرکت ادامه داد: پیگیر هستم تا در ملاقات حضوری با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه موضوعات شرکت کنتورسازی و مشکلات کارگری استان را با ایشان در میان بگذارم.

وی اضافه کرد: برخی از موضوعات کارگری در استان قزوین، سال‌های سال است که وجود دارد گرچه پیگیری شده اما اقدامی صورت نگرفته و منجر به نتیجه نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز