خبرگزاری کار ایران

دادستان میبد خبر داد:

شناسایی و پلمپ یک واحد استخراج ‌ارز دیجیتال در میبد

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۲۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد از شناسایی و پلمپ یک واحد تولید و استخراج ارز دیجیتال در یکی از شهرک های صنعتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جعفری با اشار به جزئیات شناسایی این تخلف اظهار داشت: در یکی از  واحدهای تولیدی میبد یک کانتینر در میان مواد اولیه پتروشیمی به صورت ماهرانه استتار شده بود که در این کانتیر 401 دستگاه ماینر برای استخراج ارز دیجیتال جاسازی شده بود.

وی با بیان اینکه تولید و استخراج ارز دیجیتال میزان مصرف برق بسیار بالایی نیز دارد، ادامه داد: به گفته کارشناسان اداره برق میزان مصرف برق این دستگاه ها 800 کیلوات محاسبه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد با تاکید بر لزوم بخورد با تخلفات اضافه کرد: در اجرای ماده 42 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورات لازم را در جهت ورود به شرکت و بازرسی از این واحد صادر شد .

وی بیان داشت: طبق دستورات صادر شده، ضابطین به صورت ویژه و فعال وارد شرکت شدند و آن کانتینر را که در محل مناسبی مخفی و استتار شده بود را کشف کردند.

جعفری اظهار داشت: علاوه بر اینکه این دستگاه ها موجب خسارت به شبکه برق می شوند و مصرف برق زیادی دارد؛ هیچگونه مجوز ورود و یا برگ سبز گمرکی جهت ورود این دستگاه ها به کشور و یا حمل و نگهداری آن به ما ارائه نشده که بر این اساس از نظر ما در شرایط فعلی قاچاق تلقی می شود.

وی با بیان اینکه منتظر استعلامات گمرکی و پاسخ کارشناسان هستیم عنوان کرد: این دستگاه ها به یک محل امنی انتقال داده شد تا گمرک هم بررسی کند و ارزیاب گمرک نظر خودش را درمورد ارزش ریالی این دستگاه های ماینر و مجوز ورود آنها را به کشور اعلام دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد ادامه داد: در صورت عدم ارائه مجوزهای لازم در این زمینه، تخلف محرز بوده و سازمان تعزیرات حکومتی باید در این زمینه ورود کرده و احکام قانونی را درخصوص وارد کننده ها و کسانی که این دستگاه ها را نگه داری می کنند صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز