خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد؛

85 درصد اتباع از مرز دوغارون تایباد وارد کشور می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۲۸

مسوول نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در تایباد گفت: مدت 40 سال است که ایران میزبان مهاجران از کشورهای خارجی است و 85 درصد این اتباع از مرز دوغارون شهرستان تایباد وارد کشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، یاسر قاسمی در بازدید ایوو فریسن، ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه از مرز دوغارون اظهار کرد: ماهانه 80 تا 140 نفر بر اثر برخورد با مین در کشور افغانستان کشته و یا مصدوم می‌شوند که 65 درصد از این افراد کودکان هستند.

وی افزود: مرز دوغارون یکی از معتبرترین معبرهای رسمی کشور ایران است و روزانه حدود 1000 تا 1500 تبعه خارجی از این مرز به کشور افغانستان تحویل داده می‌شود.

در ادامه سید محمد موسوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: این مرکز درمانی تمام خدمات درمانی را به اتباع در زمان خروج از ایران به صورت رایگان ارائه می‌دهد. 

وی افزود: در سال 2018 میلادی تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز 1226 نفر بوده که تمام خدمات درمانی را از همین مرکز دریافت کردند و اتباعی که نیازمند معاینات تخصصی بودند به مراکز درمانی شهر تایباد منتقل‌ می‌شدند. 

موسوی با اعلام این موضوع که در این مرکز علاوه بر خدمات درمانی، اقدامات بهداشتی مانند تست سل و بیماری‌های واگیردار انجام می‌گیرد، مطرح کرد: در 6 ماهه اخیر سال 2019 حدود 660 تبعه کشور افغانستان به این مرکز مراجعه کرده اند. 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد نیز در بازدید ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرهای مین در مرز دوغارون گفت: این مرکز از سال  به صورت رسمی 84 فعالیت دارد و به اتباعی که قصد خروج از کشور را دارند، خدمات ارائه می‌دهد. 

غلامرضا صیادی افزود: سالانه به طور میانگین برای آموزش افرادی که قصد ورود به افغانستان را دارند، دو میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ‌ها، تابلوها و محل‌های مین‌گذاری از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز است.

ایوو فریسن، ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته به خراسان رضوی سفر کرده و امروز در یک سفر چندساعته برای بازدید از مرز دوغارن عازم تایباد شد و پس از ورود از مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی و مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرهای مین در این مرز بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز